Helmondse Oscar met schrik vrij in Kos: ‘De borden lagen op de vloer’

Geplaatst: 21 juli 2017 in Helmond

Wat een droomvakantie had moeten zijn voor Oscar Bijnen, eindigde in een nachtmerrie. De Helmonder was tijdens de aardbeving in een restaurant op het Griekse eiland Kos. Hij raakt gelukkig niet gewond, maar de ravage die hij zag was enorm.

Angstige momenten
Bijnen belde vrijdagochtend naar de redactie van deze site om te laten weten dat hij veilig was. ,,Net als al die b-sterren die hun verhaal mogen doen omdat het komkommertijd is, beleefde ook ik angstige momenten. Dat mag je best opschrijven.”

1071226_1395808557302781_1158264833_o

Oscar Bijnen in betere tijden.

Even roken
Ten tijde van de aardbeving was Bijnen (45) in restaurant Sirtaki. ,,Ik was even buiten roken. Toen ik terug kwam, lagen er ineens allemaal borden op de grond. Toen ik vanmorgen hoorde dat er een aardbeving was, ging er een belletje rinkelen: die borden zijn natuurlijk van de tafels getrild. Gelukkig raakte er niemand gewond, maar voor hetzelfde geld was het anders afgelopen.”

streets-shoes-urban-decay

Deze foto stuurde Bijnen vanuit Kos.

Engeltje
Bijnen beseft dat hij een engeltje op zijn schouder had: ,,Ik heb écht veel geluk gehad. Maar dat geldt ook voor de afwassers in het restaurant waar ik aan het dineren was. Want zij hoefden die borden niet meer af te wassen.”

Reacties zijn gesloten.