Beruchte Mierlo-Houtse buurman: ‘Ziggo is de schuldige’

Geplaatst: 21 juli 2017 in Helmond

Jos van Nuenen, ook wel bekend als de ‘Boze Buurman’, heeft uitgelegd waarom hij weer is begonnen met het benaderen van buurtbewoners. Volgens de inwoner van Mierlo-Hout heeft het alles te maken met de Ziggo-storing waar heel Helmond momenteel mee kampt.

Ontspanning
,,Normaal heeft eigenlijk niemand last van me, maar Ziggo is de schuldige”, zegt Van Nuenen (64) vrijdagochtend. ,,Meestal zit ik thuis op Facebook wat advertenties of matig belichte vakantiefoto’s te liken, lees ik het nieuws op internet of kijk ik televisie. Maar de laatste tijd zijn er zó veel problemen met Ziggo, dat ik dat allemaal niet meer kan doen. Tja, dan móét ik wel naar buiten voor mijn ontspanning.”

Sociaal isolement
Onder ‘ontspanning’ verstaat Van Nuenen het helpen van mensen in nood. ,,De hele wijk zit zonder internet, dus het gevaar dat mensen in een sociaal isolement belanden is aanwezig. Daarom roep ik regelmatig iets naar buurtgenoten die door het pad langs mijn huis lopen. En met een camerasysteem hou ik in de gaten dat niemand zit de vereenzamen in zijn tuin. Niet iedereen is immers gezegend met mijn sociale vaardigheden.”

jos-2

Van Nuenen, in het verleden ooit te gast bij De Rijdende Rechter, houdt een oogje in het zeil.

Ingrijpen
Maar Van Nuenens bijdrage aan de buurt blijft daar niet bij. ,,Het is de laatste tijd erg warm geweest. Om te voorkomen dat mensen een zonnesteek oplopen, grijp ik in, bijvoorbeeld door een emmertje water over hen leeg te gooien. Dat mensen dat als intimiderend ervaren, kan ik ook niet helpen. Het is goed bedoeld.”

image-4418999

De buurman bewaakt de buurt. Foto: ED.nl

Om zelf het hoofd koel te houden, heeft Van Nuenen een andere methode: ,,Ik ga graag een ijsje halen. Gelukkig woon ik naast een ijssalon en ik ben goed bevriend met de eigenaar. Vaak krijg ik het derde bolletje gratis. Een buitengewoon aardige man!”

Reacties zijn gesloten.