Oud-prins Willem-Alexander bemoeit zich met Houtse snoeprel

Geplaatst: 2 maart 2017 in Eredivisie

Niemand minder dan Willem-Alexander heeft zich gemengd in de Houtse snoeprel. De oud-kroonprins vindt het onacceptabel dat een groep oud-prinsen zijn beroep een slecht imago heeft bezorgd door een tas vol snoepgoed van een kind weg te gooien.

Schandpaal
Op videobeelden van Omroep Helmond is te zien dat een Houtse ex-carnavalsprins, tijdens de optocht in Mierlo-Hout, een plastic tas van een kind krijgt overhandigt. De inhoud daarvan – naar schatting vijftien kilo met zorgvuldig bij elkaar gegraaid snoepgoed – wordt vervolgens op de bodem van de prinsenwagen leeggekiept. De actie resulteerde in veel commotie; tientallen verontwaardigde internetters nagelden de oud-prinsen aan de digitale schandpaal.

De Houtse oud-prinsen in actie. Beeld: Omroep Helmond

De Houtse oud-prinsen in actie. Beeld: Omroep Helmond

Slecht imago
Ook koning Willem-Alexander heeft nu zijn woordje klaar. Vanaf zijn vakantieadres: ,,Ik ben ook oud-prins en mijn functie krijgt door die carnavalisten een slecht imago. Tijdens mijn skivakantie in Lech word ik door andere wintersporters regelmatig spottend uitgemaakt voor ‘ouwe snoepdief’. Voor de buitenstaander lijkt het nu alsof ik me alleen maar bezighoud met het afpakken van snoepgoed, terwijl ik ook heus wel andere dingen doe.”

Ongezond
Peter van de Westerlo, oud-prins van de Houtse Kluppels, weet zich van de prins geen kwaad. ,,We hebben die tas gewoon leeggegooid omdat te veel snoepen ongezond is. Eigenlijk verdienen we dus een koninklijke onderscheiding. Maar ik zal Willem-Alexander volgende week wel even bezoeken om hem dat uit te leggen. Als hij terug is van zijn snoepreisje.”

Hamza Ilijaddaini, het slachtoffer van de snoeprel, vindt het een goede zaak dat Willem-Alexander zich met de tragische gebeurtenis bemoeit: ,,Wat een koning!”

Reacties zijn gesloten.