Vermiste Helmondse dakkapel weer terecht

Geplaatst: 26 oktober 2016 in Eredivisie

De dakkapel die eerder deze week verdween bij een woning aan de Jan Stevensstraat in Helmond is weer terecht. Een voetganger vond de kapel een paar straten verderop en gaf deze keurig bij de politie af.

Op straat
,,Ik was vanmorgen mijn kat aan het uitlaten in de Heistraat toen ik dat ding op straat zag liggen”, zegt buurtbewoner Louis van Oorschot, die anoniem wil blijven. ,,Toen ik zag dat er niemand bij in de buurt was, heb ik ‘m opgepakt en bij het politiebureau afgegeven. Kleine moeite.”

image-6571571

De bewuste kapel. Foto: Politie Helmond

Mogelijk weggewaaid
De eerlijke vinder zegt geen idee te hebben hoe het gevaarte een paar honderd meter verderop is komen te liggen. ,,Misschien is hij weggewaaid. Of iemand heeft hem per ongeluk meegenomen in de veronderstelling dat de dakkapel van hem was. Dat kan natuurlijk ook. Zeker in de Heistraat.”

Gelaten reactie
De rechtmatige eigenaar reageert gelaten op de vondst van zijn dakkapel. ,,Het boeit me eigenlijk niet zoveel. Ook zonder dat ding op het dak was mijn zolder lekker ruim en licht.”

Reacties zijn gesloten.