Heldhaftige Oscar Bijnen redt versufte Pikachu uit afgesloten auto

Geplaatst: 14 juli 2016 in Helmond

Een oplettende Helmonder heeft donderdagochtend een versufte Pikachu gered uit een afgesloten auto. Het gele Pokémon-figuur maakt het inmiddels weer goed.

Versufte indruk
De redder, Oscar Bijnen uit Helmond, vertelt: ,,Ik moest een pakketje afleveren bij een winkel aan de Torenstraat in Helmond. Toen ik op de parkeerplaats liep, hoorde ik rare geluiden uit een auto komen. Ik keek naar binnen en zag daar een Pikachu, die een versufte indruk maakte.”

p

Oscar Bijnen maakte deze foto na zijn succesvolle actie.

Ruit ingeslagen
De 43-jarige koerier twijfelde geen moment en sloeg een ruit in. ,,Dat beest reageerde amper nog op mij. Nu ben ik het wel gewend dat mensen niet op mij reageren, maar toch wilde ik geen risico nemen. Achteraf gezien wat het misschien wat voorbarig om meteen een raam in te slaan, want de eigenaar stond aan de andere kant van de auto zijn benen te strekken. Maar ja, dat is achteraf.”

Oscar Bijnen

Oscar Bijnen.

Vandaal
De uit zijn benarde positie bevrijde Pikachu – die het naar omstandigheden goed maakt – reageerde overigens niet al te dankbaar: ,,Blijkbaar kan ik niet eens meer rustig mijn roes uitslapen in de auto zonder dat er een of andere vernielzuchtige vandaal een ruit inslaat.”

Reacties zijn gesloten.