Tourspel-favoriet Hans van Hoek schudt geen handen bij dagzege: ‘Geen zin in infecties’

Geplaatst: 6 juli 2016 in Stippents Tourspel

Mocht Hans van Hoek dit jaar een dagprijs in het Stippents Tourspel winnen, dan laat hij zich niet op de gebruikelijke manier feliciteren. De Stiphoutenaar schudt, net als sommige wielrenners, voorlopig geen handen, uit angst voor infecties.

Geen zin in een virus
,,Ik train het hele jaar voor het Stippents Tourspel”, aldus Van Hoek – die tevens favoriet voor de eindzege is. ,,Ik snap dat mensen me willen feliciteren als ik de beste score van de dag heb, maar dat kan nu even niet. Als je een tourpool wilt winnen, kun je je niet altijd sociaal gedragen. Ik heb geen zin om een virus op te lopen terwijl de Tour de France nog maar net begonnen is.”

20130721_203703

Hans van Hoek in 2013, toen hij het Tourspel op heroïsche wijze won.

Boks
Van Hoek moest gisteren (dinsdag, red.) nog een hand weigeren bij de Jumbo-supermarkt in zijn dorp Stiphout. ,,Ik wilde net een krat Heineken halen toen ik een oude bekende, die ik al ruim een jaar niet meer had gezien, tegen het lijf liep. ‘Hans, nog proficiat met je dagzege van vorig jaar’, zei hij, terwijl hij zijn hand uitstak. Die hand beantwoordde ik met een boks. Daar keek hij wel van op, maar ja, dat is dan maar zo.”

Geen handen
Mocht de altijd sportieve Van Hoek dit jaar het Stippents Tourspel winnen, dan zal hij tijdens de prijsuitreiking geen handen schudden. ,,Ik geef de mensen van de organisatie gewoon een boks. Die krijgen ze trouwens ook als ik niet win. Maar dan tussen de ogen.”

Reacties zijn gesloten.