Safety car-bestuurder hekelt teamstrategie Mercedes: ‘Had kunnen winnen’

Geplaatst: 29 mei 2016 in Overige sporten

Safety car-bestuurder Bernd Mayländer heeft keihard uitgehaald naar zijn team. De Duitser lag vandaag in Monaco, net als twee weken geleden in Barcelona, rondenlang aan de leiding, maar scoorde geen punten vanwege een discutabele strategie.

Geen boodschap
Red Bull-coureur Daniel Ricciardo startte zondagmiddag vanaf pole position, maar daar had Mayländer geen boodschap aan. Brutaal greep hij de leiding en hij sloeg al snel een gat met de rest van het veld op het bochtige stratencircuit.

2016-05-29t122222z_1_lynxnpec4s08d_rtroptp_3_motor-f1-monaco-800

Mayländer kende een fantastische start.

Onacceptabel
In de zevende ronde werd de jarige Mercedes-rijder (45) echter de pits in geroepen, waarna hij zich niet meer kon mengen in de strijd om de punten. ,,Veel te vroeg”, foeterde de teleurgestelde Duitser na de finish. ,,Mijn banden waren net op temperatuur, ik had Kvyat al op een ronde gezet en ik had op het podium kunnen eindigen. Dit is onacceptabel, zeker als je bedenkt dat ik in Spanje ook al te vroeg naar binnen werd geroepen, terwijl ik op kop lag. Hier is het laatste woord nog niet over gesproken. ”

image1.img.2048.medium

Mayländer baalt. Hij wacht nog altijd op zijn eerste F1-overwinning.

Verschrikkelijk
Daniel Ricciardo, die dankbaar profiteerde toen Mayländer naar binnen moest, had begrip voor de frustratie van zijn concurrent. ,,Het lijkt me verschrikkelijk om een zeker lijkende overwinning mis te lopen door fouten in de pitsstraat. Zoiets zou bij Red Bull nooit gebeuren.”


Like ‘Er mag gezongen worden’ op Facebook: klik hier.

Reacties zijn gesloten.