Vader Depay noemt zich voorlopig Dennis: ‘Voel me in de steek gelaten’

Geplaatst: 28 mei 2016 in Nederlands elftal

De vormcrisis van voetballer Memphis Depay is ook zijn familie niet ontgaan. Daarom wil vader Dennis Depay voorlopig niet meer bij zijn achternaam genoemd worden: ‘Noem me maar Dennis’.

In de steek gelaten
,,Ik voel me door Memphis in de steek gelaten”, zegt Dennis. ,,En met mij veel Nederlanders. Hij wil niet meer met mij en de pers praten, kleedt zich als Michael Jackson en loopt naast zijn schoenen. Dat was tegen Ierland goed te zien, want hij heeft werkelijk niet één goede pass gegeven. Daarom heb ik vandaag (zaterdag, red.) besloten voorlopig als Dennis door het leven te gaan.”

Dennis, voorheen Depay.

Dennis, voorheen Depay.

Niet onopgemerkt
Dennis had gehoopt dat zijn plotselinge naamswijziging onopgemerkt zou blijven, zo vertelt hij. ,,Dat is helaas niet gebeurd. Mijn chef had me vanmorgen al snel door. ‘Waarom onderteken jij je e-mails niet met je achternaam?’, vroeg hij me. Toen heb ik hem eerlijk de reden verteld. Gelukkig begreep hij het, want hij heeft de laatste wedstrijd van Memphis ook gezien.”

Vergeven
Volgens Dennis is het niet uitgesloten dat hij zijn zoon ooit nog zal vergeven. ,,Als Memphis weer zo goed wordt als toen hij nog Depay heette, ga ik me weer Depay noemen. Tot die tijd heet ik Dennis, net als Bergkamp. Dat was trouwens een veel betere voetballer.”


Volg ‘Er mag gezongen worden’ op Facebook: klik hier.

Reacties zijn gesloten.