Dick Advocaat wisselt Danny Blind in rust Ierland – Nederland

Geplaatst: 27 mei 2016 in Nederlands elftal

Bondscoach Danny Blind is in de rust van het oefenduel Ierland – Nederland in de kleedkamer achtergebleven. Assistent Dick Advocaat neemt zijn plaats in.

In de pub
Dick Advocaat: ,,Ik heb de pensioengerechtigde leeftijd bereikt en doe dit werk puur omdat ik het nog leuk vind. Als ik dan zie wat er op het veld staat, geloof ik mijn ogen niet. Het lijkt wel of ze van tevoren in de pub hebben gezeten. We spelen nota bene tegen Ierland. Daar ging ik vroeger alleen met een keeper heen.”

Malaise
Om de malaise een halt toe te roepen, greep Advocaat in de rust in. ,,Ik heb Danny verteld dat ik het voorlopig overneem, dat hij binnen moet blijven en dat ik hem vanavond niet meer op het veld wil zien. Of hij daarnaar luistert? Dat denk ik wel. Hij is namelijk nog in de kleedkamer en als assistent-coach beheer ik de sleutel.”

blind-en-advocaat-werken-aan-geraamte

Advocaat en Blind in betere tijden. Foto: Pro Shots.

Afscheid
Advocaat wil Blind na de wedstrijd nog wel de kans geven om afscheid te nemen van het publiek: ,,Daar zijn deze uitzwaaiwedstrijden immers voor bedoeld.”


Volg ‘Er mag gezongen worden’ op Facebook: klik hier.

Reacties zijn gesloten.