Kwetsende Erdogan-tekst in Giro massaal afgekeurd

Geplaatst: 24 mei 2016 in Overige sporten

De kwetsende tekst over de Turkse president Erdogan, zoals die op het parcours van de Giro d’Italia was gekalkt, kan op weinig goedkeuring rekenen. De tekst suggereert dat Erdogan een geitenneuker zou zijn en wordt als onwaar beschouwd.

Schande
,,Het is een schande”, briest de Italiaanse geitenhouder Paolo di Matteo. ,,Ik werk al mijn hele leven met geiten en het zijn erg afwachtende en kieskeurige dieren. Dat zij zich laten verleiden door president Erdogan, is hoogst onwaarschijnlijk.”

image

Weinig fatsoen
Ook rozetruidrager Steven Kruijswijk vond de teksten van weinig fatsoen getuigen. ,,Binnen het peloton word ik toch als de klimgeit bij uitstek beschouwd. Dat ik dan op zo’n manier met de heer Erdogan word geassocieerd, is natuurlijk niet prettig. Ik neem dan ook afstand van deze aantijgingen, en het liefst ook van mijn concurrenten in het klassement.”

Weinig respect
De Turkse president zelf kon er evenmin om lachen, maar heeft nog niemand op laten pakken. Hij dreigt echter wel met andere keiharde maatregelen: ,,Als er met zo weinig respect over mij wordt gesproken, zorg ik ervoor dat er geen Turkse renners meedoen aan de Tour de France. Dat zal die corrupte wielerwereld leren.”


Volg ‘Er mag gezongen worden’ op Facebook: klik hier.

Reacties zijn gesloten.