Record voor Louis van Gaal: 47e ontslag van het seizoen

Geplaatst: 23 mei 2016 in Betaald voetbal overig

Louis van Gaal is maandagmorgen voor de 47e keer dit seizoen ontslagen als trainer van Manchester United. Daarmee verbreekt de Amsterdammer het record van Aad de Mos, die in zijn hele carrière slechts 46 keer op straat werd gezet.

Mooie prestatie
Van Gaal las maandagochtend in het doorgaans zeer betrouwbare tabloid The Sun over zijn ontslag. ,,Ik heb alle nummers van The Sun waarin ze over mijn ontslag schrijven bewaard”, zegt Van Gaal. ,,Dit is de 47e keer dit jaar. Toch wel een knappe prestatie; ik had niet gedacht het record ooit van Aad de Mos af te kunnen pakken. Dat ik er slechts één jaar over gedaan heb om hem in te halen, is natuurlijk alleen maar mooier.”

01_13211736_a66ef6_2688985a

Van Gaal werd vorige week voor de 46e keer dit seizoen uitgezwaaid.

Slecht voor het werkloosheidspercentage
In de Engelse politiek is minder enthousiast gereageerd op het zoveelste ontslag van de Nederlander. ,,Doordat Louis van Gaal zo vaak op straat is gezet, is het werkloosheidspercentage van dit land enorm gestegen”, laat een woordvoerder van het Ministry of Employment weten. Zijn Nederlandse collega Lodewijk Asscher ziet juist kansen: ,,Laat Louis maar naar Nederland komen. Als hij volgend jaar ook zo vaak ontslagen kan worden, kunnen tientallen werklozen weer aan de bak.”

Of Van Gaal inderdaad terug naar Nederland keert, weet hij zelf nog niet. ,,Misschien stop ik wel helemaal met werken. Voor het geld hoef ik het niet te doen. Want van 47 ontslagvergoedingen kun je wel een tijdje rondkomen.”


Volg ‘Er mag gezongen worden’ op Facebook: klik hier.

Reacties zijn gesloten.