Openhartige Berry van Aerle in biografie: ‘Heb nooit contributie aan PSV betaald’

Geplaatst: 13 mei 2016 in PSV

Luc Nilis is niet de enige ex-PSV’er die vandaag zijn biografie presenteert. Berry van Aerle doet precies hetzelfde en in Ik, Berry is de voormalig international minstens zo openhartig als de Belg.

Compleet verzonnen
Zo leert de lezer dat Berry van Aerle nooit een cent contributie aan PSV heeft betaald. ,,Dat kan Theo Maassen wel zeggen, maar volgens mij is hij nooit penningmeester van PSV geweest”, sneert de Helmonder. Ook de bekende passage over het toegestopte Seiko-horloge zou, zo staat te lezen, compleet verzonnen zijn. ,,Ik heb nooit een horloge van dat merk gehad. Het was een Casio en hij loopt nog prima.”

Berry

Berry van Aerle presenteert trots zijn biografie.

Nog steeds beschikbaar voor Oranje
De 53-jarige scout vertelt in zijn levensverhaal dat hij in principe nog beschikbaar is voor Oranje. ,,Eind 2014 heb ik weliswaar geroepen dat toenmalig bondscoach Guus Hiddink me niet meer hoefde te bellen, maar dat was uit emotie. Ik baalde toen gewoon omdat ik weer niet bij zijn selectie zat. Maar de tijden zijn veranderd en tegen een persoonlijkheid als Danny Blind zeg je niet zomaar nee. Als hij een beroep op me doet, zal ik er staan.”

Geen fan van alle voetbalboeken
Van Aerle, tegenwoordig scout bij PSV, schrijft ook dat hij geen fan is van alle voetbalboeken. ,,Het lijkt wel of je niet meer meetelt als je geen boek hebt uitgebracht. Het jammere is dat ook voormalig PSV’ers meedoen aan die hype: Wim Kieft, Andy van der Meijde, Jari Litmanen en ook een beperkte voetballer als Luc Nilis. Dan kan ik niet achterblijven. Dat heb ik als rechtsback al voldoende gedaan.”

Gewoon thuis
Anders dan Nilis presenteert Van Aerle zijn boek niet in het PSV Museum, maar gewoon in zijn huiskamer. ,,Voor mij hoeft al die poespas niet, met al die signeersessies. Niemand heeft ooit een handtekening aan mij gevraagd en dan zou het nu ineens wel moeten? Ik presenteer mijn boek gewoon thuis, zonder pers en fans. Dan kan ik het daarna meteen lezen.”

Ik, Berry kost € 19,13 en is vanaf 14 mei te koop bij de betere boekhandels en postkantoren.


Volg ‘Er mag gezongen worden’ op Facebook: klik hier.

Reacties zijn gesloten.