Ajax polst Edwin Evers als vervanger Frank de Boer

Geplaatst: 12 mei 2016 in Eredivisie

Ajax heeft Edwin Evers gevraagd om het vertrek van trainer Frank de Boer op te vangen. Met het polsen van de de Radio 538-dj, die bekendstaat om zijn imitaties van Frank en Ronald de Boer, geeft de club aan door te willen gaan op de ingeslagen weg.

Imiteren
,,De werkwijze van Frank heeft ons al heel wat succes opgeleverd. We zoeken iemand die dat kan imiteren en dan kom je al snel bij Edwin Evers uit. Ik heb hem een salarisvoorstel gedaan waar hij bijna onmogelijk nee tegen kan zeggen en ik hoop dat het snel rond is”, legt Marc Overmars, directeur voetbalzaken van Ajax, uit.

edwin-evers-1971

Frank de Boer en zijn imitator Edwin Evers, in 2012.

Warm bad
Dat Edwin Evers geen ervaring heeft als voetbaltrainer, is volgens Overmars geen onoverkomelijk probleem. ,,Hij wordt ondersteund door Dennis Bergkamp en Orlando Trustfull. Die twee kunnen met elkaar lezen en schrijven, dus Edwin komt in een warm bad terecht. Hij moet gewoon regelmatig wat aanwijzingen roepen naar de spelers en niemand merkt dat Frank de Boer weg is.”

Vreemd
Arek Milik, spits van Ajax, is nog niet overtuigd dat Edwin Evers de juiste man is om De Boer op te volgen. ,,Ik vind het nogal vreemd om een trainer te vervangen door een diskjockey. Maar ja, ik vind het ook vreemd dat ik zondag werd vervangen door een middenvelder.”


Volg ‘Er mag gezongen worden’ op Facebook: klik hier.

Reacties zijn gesloten.