Sjaak Swart maakt Douwe Bob met grond gelijk: ‘Hoop dat hij eruit vliegt’

Geplaatst: 10 mei 2016 in Eredivisie, Muziek

Oud-voetballer Sjaak Swart is geen fan van Douwe Bob, die zich vanavond probeert te kwalificeren voor de eindronde van het Eurovisiesongfestival. In een videoboodschap onthult de oud-voetballer te hopen dat de muzikant niet ver komt.

Alleen in Nederland
,,Ik hoop heerlijk dat hij eruit vliegt”, trapt de 77-jarige ex-international af. ,,En ik hoop dat de reis naar Stockholm zó zwaar was, dat hij niet meer kan lopen. Heb je gezien hoe hij stond te juichen toen bekend werd dat hij ons land zou gaan vertegenwoordigen? Zoiets kan alleen in Nederland.”

SS

Sjaak Swart zit op zijn klaagstoel.

Hoofdstedelijke arrogantie
De goedgemutste Swart maakte ook van de gelegenheid gebruik om Trijntje Oosterhuis – die Nederland vorig jaar vertegenwoordigde – een trap na te geven. ,,Schandalig met wat voor hoofdstedelijke arrogantie ze op dat podium stond. Schijnbaar denken die Amsterdammers dat ze het wel even gaan waarmaken. Maar dat is een fenomeen dat ik helaas niet alleen in de muziekwereld terugzie.”

Tien seconden stilte
Douwe Bob heeft de tirade van Swart ook gezien, gaf hij aan. ,,Om even stil te staan bij het trieste verlies van zijn verstand en relativeringsvermogen, zal ik vanavond tijdens mijn optreden tien seconden stilte in acht nemen. Misschien leert die verzuurde Ajacied dan tot tien tellen.”


Volg ‘Er mag gezongen worden’ op Facebook: klik hier.

Reacties zijn gesloten.