Assistent-trainer Dennis Bergkamp blijkt wassen beeld

Geplaatst: 10 mei 2016 in Eredivisie

Frank de Boer wordt al vijf jaar geassisteerd door een wassen beeld. De Ajax-trainer dacht al die tijd dat Dennis Bergkamp hem op wedstrijddagen ondersteunde, maar het ging slechts om een levensechte pop.

Door de mand
‘Bergkamp’ viel afgelopen zondag door de mand, toen De Boer hem, na de remise tegen De Graafschap, een fijne zomerstop wilde wensen. ,,Toen ik Dennis een prettige vakantie wenste, bleef hij zitten en kreeg ik geen antwoord. Nu ben ik wel gewend dat hij niks zegt en stoïcijns voor zich uit kijkt, maar toch vertrouwde ik het niet. Ik heb de clubarts erbij gehaald en die ontdekte dat we met een beeld te maken hebben.”

4669637

De Boer en ‘Bergkamp’.

Idee van Overmars
Ajax-bestuurslid Marc Overmars kon na de ontdekking weinig anders doen dan openheid van zaken geven. ,,Dit was een idee van mij. Het kost aardig wat geld om de échte Dennis Bergkamp hier op de bank te zetten, vandaar dat ik Madame Tussaud gevraagd heb of we hun pop een tijdje mochten lenen. Van het geld dat we daarmee hebben uitgespaard, hebben we toch maar mooi een speler als Sanogo naar Amsterdam kunnen halen.”

Frank+de+Boer

Frank de Boer baalt na de onthulling.

Echte Bergkamp in Spanje
De echte Dennis Bergkamp bleek de laatste jaren vooral in Spanje te hebben doorgebracht. ,,Door al dat gesteggel binnen het bestuur van Ajax ben ik naar het buitenland vertrokken om van mijn vrije tijd te genieten. Ik ben nog veel te jong om apathisch op een stoeltje in de Amsterdam ArenA te gaan zitten. Overmars moet over dertig jaar maar terugbellen”, zei de non-flying Dutchman.

In beeld
Door de ontmaskering is er een vacature ontstaan binnen de technische staf van Ajax. Marc Overmars hoopt spoedig een opvolger van Bergkamp te presenteren: ,,Ik heb al een kandidaat in beeld.”


Volg ‘Er mag gezongen worden’ op Facebook: klik hier.

Reacties zijn gesloten.