Opnieuw uitglijder: Henk Krol feliciteert Ajax met landstitel

Geplaatst: 9 mei 2016 in Eredivisie

Henk Krol is opnieuw de mist in gegaan met een felicitatie. De politicus bracht onlangs al zijn gelukswensen over aan twee overleden personen en beging maandagmiddag een vergelijkbare blunder: hij feliciteerde Ajax met de landstitel.

Titeldroom niet meer in leven
Van harte gefeliciteerd met de titel, Ajax. Maak van deze prachtige maandag een onvergetelijke dag. Groetjes Henk, stuurde het Kamerlid naar Ajax, via Facebook. Hoewel de felicitatie ongetwijfeld goedbedoeld was, was deze niet bepaald gepast. De Amsterdamse titeldroom was op het moment van plaatsing namelijk al bijna 24 uur niet meer in leven. De pijnlijke vergissing van de Tilburger bleef dan ook niet lang onopgemerkt; al snel werd Krol overstelpt met bijdehante reacties van Facebookers.

De sympathieke felicitatie van Krol.

Excuses
Krol bood al snel, ook via Facebook, zijn excuses aan voor zijn fout. ,,Het spijt me als ik Amsterdammers heb gekwetst; dat was nauwelijks mijn bedoeling. Maar ik kan er niet veel aan doen. Ik heb gisteravond Studio Voetbal gekeken en dacht écht dat Ajax kampioen was geworden.”


Volg ‘Er mag gezongen worden’ op Facebook: klik hier.

Reacties zijn gesloten.