Oplettende held redt kampioensschaal uit snikhete auto

Geplaatst: 8 mei 2016 in Eredivisie

Een oplettende man heeft zondagmiddag op het parkeerterrein van stadion De Vijverberg in Doetinchem een kampioensschaal uit een snikhete auto gered. De schaal maakt het naar omstandigheden goed. Voor de eigenaar zijn de vooruitzichten minder gunstig.

Ruitje ingetikt
De schaal was door haar eigenaar achtergelaten in de kofferbak van een auto. De wagen stond echter vol in de zon geparkeerd, waardoor de temperatuur al flink was opgelopen. Een voorbijganger zag het voorwerp schitteren en besloot in te grijpen. ,,Ik had nog gekeken of de eigenaar ergens in de buurt was”, zegt de redder. ,,Toen dat niet het geval bleek, heb ik maar een ruitje ingetikt en de gloeiende schaal in veiligheid gebracht.”

Naamloos

De bescheiden doch trotse renner poseert voor de massaal opgekomen pers. Beeld: Fox Sports.

Applaus voor redder
De redder vindt niet dat hij een bijzondere daad heeft verricht: ,,Ieder weldenkend mens zou in deze situatie hetzelfde hebben gehandeld als ik. Dat ik na mijn actie applaus keek van andere omstanders, deed me natuurlijk wel goed. Hoewel ik een publiek figuur ben, komt het niet dagelijks voor dat mensen voor me klappen.”

Proces-verbaal
De politie heeft de eigenaar van de Volkswagen Passat op basis van het kenteken achterhaald. Hij kan een proces-verbaal tegemoetzien. Omdat de man niet in staat wordt geacht om voor zijn schaal te zorgen, zal het zilverwerk nog zondagmiddag van eigenaar wisselen.


Volg ‘Er mag gezongen worden’ op Facebook: klik hier.

Reacties zijn gesloten.