Alleenstaande infiltrant wil Ajax puntenaftrek bezorgen: ‘PSV wordt kampioen’

Geplaatst: 2 mei 2016 in Eredivisie, PSV

Geloven dat zijn favoriete PSV alsnog op eigen houtje kampioen wordt, doet hij niet meer. Daarom wil een 43-jarige supporter zijn club een handje helpen. Door zich zondag te misdragen in het Ajax-vak, hoopt hij de Amsterdammers puntenaftrek – en PSV de titel – te bezorgen.

Niet helemaal fair
Eigenlijk wil supporter Oscar, die niet met zijn achternaam in dit stuk genoemd wil worden, niet praten over zijn sluwe plannen. Pas na de – niet nagekomen – afspraak dat dit verhaal pas na het kampioensfeest van PSV gepubliceerd wordt, is hij bereid zijn zegje te doen. ,,Want helemaal fair is het natuurlijk niet. Maar als het het niet eerlijk kan, dan maar op deze manier. Alles is toegestaan om een Ajax-feestje te verpesten. PSV wordt kampioen!”

Oscar

PSV-fan Oscar. Om zijn privacy te waarborgen, draagt hij een Ajax-hoedje.

Geleend Ajax-shirt
Het plan is volgens de inwoner van Helmond simpel, legt hij zelf uit. ,,Komende zondag trek ik een geleend Ajax-shirt aan en ga ik naar Amsterdam. Via mij netwerk heb ik een Bus Combiticket naar De Graafschap – Ajax geregeld. Als ik de hele reis een beetje ga zitten gapen en af en toe heel hard roep dat we de beste zijn, val ik nooit op tussen de rest van dat theaterpubliek.”

Achter de scheids aan
Eenmaal gearriveerd in stadion De Vijverberg en geïnfiltreerd in het uitvak moet het dan allemaal gebeuren. Oscar: ,,Zolang Ajax niet voorstaat, zal ik niets doen. Maar als de situatie erom vraagt, ga ik me zodanig misdragen dat de KNVB Ajax drie strafpunten geeft. Ik wil beginnen met spreekkoren aan het adres van de scheidsrechter. Daarna steek ik wat vuurwerk af. Mocht dat niet genoeg zijn, dan pak ik een Ajax-vlag, klim ik het veld op en ga ik achter de scheids of een speler van De Graafschap aan. Dan wordt de wedstrijd gestaakt en voor zoiets ernstigs krijgt Ajax ongetwijfeld punten in mindering. Zo wordt PSV alsnog kampioen, als ze tenminste winnen van PEC Zwolle.”

Stadionverbod
Dat de actie niet zonder risico is, beseft Oscar. ,,De kans bestaat dat ik word opgepakt en een nachtje op het politiebureau moet blijven. Dat heeft ook weer een voordeel: dan hoef ik niet in een bus vol Ajax-fans en lauwe Heineken terug naar Amsterdam. En ik zal ook wel een stadionverbod krijgen. Maar ja, ik was toch al niet van plan om binnenkort nog eens naar De Graafschap te gaan kijken.”


Volg ‘Er mag gezongen worden’ op Facebook: klik hier.

Reacties zijn gesloten.