Uitreiking kampioensschaal aan Ajax al op 1 mei

Geplaatst: 21 april 2016 in Eredivisie

Ajax krijgt de kampioensschaal al op zondag 1 mei uitgereikt. Voorafgaand aan de thuiswedstrijd tegen FC Twente zal KNVB-directeur Bert van Oostveen de schaal aan aanvoerder Davy Klaassen overhandigen. Dat de titelstrijd pas een week later wordt beslist, is voor Van Oostveen niet relevant.

Weekje eerder
,,Met het oog op het naderende EK ga ik dit jaar vroeg op vakantie, want ik wil natuurlijk geen wedstrijd van Oranje missen”, legt Van Oostveen uit. ,,Op 8 mei ben ik al in het buitenland, dus moet de overhandiging maar een weekje eerder plaatsvinden. De bekende kofferbakfoto is immers het hoogtepunt van het seizoen. Vooral voor mij.”

image-3219391

Bert van Oostveen zal zich op 1 mei weer laten fotograferen bij zijn kofferbak.

Schriftelijk afdoen
Dat Ajax op het moment van de uitreiking nog twee wedstrijden moet winnen om daadwerkelijk kampioen te worden, doet er volgens de populaire bestuurder niet toe. ,,Zeg nou zelf; ze spelen op 1 mei tegen FC Twente. Daar heeft zelfs de licentiecommissie van de KNVB pas nog drie punten van gepakt, ondanks dat er echt niet zoveel goede voetballers in Zeist rondlopen. Over de wedstrijd tegen De Graafschap op 8 mei hoeven we het al helemaal niet te hebben, want De Graafschap spaart zich dan voor de nacompetitie. Die wedstrijd mogen ze van mij zelfs schriftelijk afdoen.”

Mocht Ajax de titel toch nog verspelen, dan erkent Van Oostveen dat de KNVB een probleem heeft. ,,Maar dat lossen ze dan maar zonder mij op. Want ik ben op 8 mei op vakantie.”


Volg ‘Er mag gezongen worden’ op Facebook: klik hier.

Reacties zijn gesloten.