PSV-supporter bezorgt Johan Vlemmix in Heerenveen: ‘Als ze winnen van Ajax haal ik hem weer op’

Geplaatst: 20 april 2016 in Eredivisie, PSV

Een trouwe fan van PSV heeft vanochtend Johan Vlemmix in het Abe Lenstra Stadion afgezet. Het is een ludieke aanmoedigingsprijs die Heerenveen ertoe moet bewegen vanavond een stapje extra te zetten tegen Ajax. Als Heerenveen minimaal een punt pakt tegen de Amsterdammers, wordt de immer luidruchtige Vlemmix weer opgehaald.

Even schrikken
Heerenveen-speler Joey van den Berg werd na de uitlooptraining opgewacht door fan Merijn van Stiphout, die Vlemmix had meegenomen. ,,Ik kende hem nog”, zei de middenvelder, ,,want een jaar geleden kwam hij met zijn maat twintig kratten brengen. Ik had gehoopt dat hij nu weer bier bij zich had, want dat is inmiddels op. Als je in de weekenden zo veel geschorst thuis zit als ik, gaat het hard. Maar nee, hij had die drukke narcist meegenomen. Dat was wel even schrikken.”

jv

Joey van den Berg kijkt verschrikt naar Johan Vlemmix. Fan Merijn (rechts) leunt tegen de inmiddels lege kratjes van vorig jaar.

Pleister op de wonde
Van Stiphout hoopt dat Heerenveen door Vlemmix’ aanwezigheid wordt geprikkeld om Ajax op puntverlies te trakteren. ,,Bij een gelijkspel haal ik Johan Vlemmix morgen weer op en als ze Ajax verslaan, kom ik hem vanavond nog oppikken. En als Ajax wint? Dan laat ik hem hier, als kleine pleister op de wonde. Ook al wordt PSV geen kampioen, dan zijn we in Eindhoven in elk geval van die druktemaker af.”

Johan Vlemmix wilde ook graag op de ludieke actie reageren. Hij krijgt op deze website echter geen podium.


Volg ‘Er mag gezongen worden’ op Facebook: klik hier.

Reacties zijn gesloten.