Berry van Aerle breekt glas in kantine; KNVB start vooronderzoek

Geplaatst: 12 april 2016 in PSV

De KNVB stelt een vooronderzoek in naar het gedrag van Berry van Aerle tijdens PSV – Willem II, afgelopen zaterdag. De 53-jarige scout brak in de kantine een glas en dat komt hem mogelijk op een schorsing te staan.

Kapot
Het incident speelde zich af in Eetcafé De Verlenging, waar de Helmonder tijdens het duel verbleef. Nadat hij aan de bar bier had besteld, sneuvelde een glas. Van Aerle: ,,Ik had vijf glazen bier en een Spa Blauw in mijn handen. Ondanks dat ik vroeger waterdrager was, is dat natuurlijk best veel zonder dienblad. Té veel, bleek wel, want één glas glipte uit mijn handen en viel kapot.”

xxl

Ondanks alle commotie was Van Aerle maandagavond toch gewoon op De Herdgang.

Veger en blik
De ex-international betuigde direct spijt. ,,Ik bood meteen mijn excuses aan aan het kantinepersoneel. Ik heb ook meteen een veger en blik gevraagd en de scherven opgeruimd. Daarmee hoopte ik dat de zaak was afgedaan.”

Mogelijke schorsing
Dat bleek niet het geval. Bewakingsbeelden legden haarfijn vast dat Van Aerle verantwoordelijk was voor de glasbreuk. Op basis van die beelden start de KNVB een vooronderzoek. Van Aerle heeft tot woensdagmiddag 12.00 uur de tijd om zijn gedrag te verklaren. Mocht de bond geen genoegen nemen met die verklaring, dan is het niet ondenkbaar dat de oud-voetballer geschorst wordt en de uitwedstrijd tegen Roda JC mist.

Ontspoord
PSV nam al eerder afstand van het gedrag van de voormalig publiekslieveling. De club gaat Van Aerle extra inzetten bij maatschappelijke activiteiten. PSV-directeur Toon Gerbrands: ,,Berry gaat ontspoorde mensen proberen te helpen. Volgens KNVB-voorzitter Michael van Praag zijn die er in Eindhoven genoeg. En anders zitten er in Zeist nog wel wat mensen die de weg hopeloos kwijt zijn.”


Volg ‘Er mag gezongen worden’ op Facebook: klik hier.

Reacties zijn gesloten.