Martin Glas volgt Philips op als shirtsponsor PSV

Geplaatst: 11 april 2016 in PSV

Glaszettersbedrijf Martin Glas is de nieuwe shirtsponsor van PSV. De naam van de Eindhovense firma prijkt vanaf komend seizoen op het rood-witte shirt, zo maakte PSV maandagochtend bekend.

Einde aan lange zoektocht
Met het sluiten van de deal komt voor PSV een einde aan een lange zoektocht naar een opvolger van Philips, dat stopt als shirtsponsor. Volgens PSV-directeur Toon Gerbrands is Martin Glas de ideale partner. ,,Na jarenlang te zijn gesponsord door een bedrijf met een hoofdkantoor in Amsterdam, waren we nu op zoek naar een echt Eindhovens bedrijf. Bij PSV hebben we daarnaast transparantie hoog in het vaandel staan en dat zal voor een glasbedrijf ook wel gelden.”

IMG_20160411_085725

Een impressie van het nieuwe shirt.

Raamovereenkomst
Anders dan Philips maakt Martin Glas geen geld over aan PSV, maar in het contract staat dat ze alle ramen in het stadion vervangen door gehard glas. Gerbrands: ,,Daardoor sneuvelen er hopelijk minder ruitjes en hoef ik minder vaak openlijk afstand te nemen van het gedrag van onze van het veld gestuurde spelers. Ik denk dat alle partijen tevreden kunnen zijn met deze overeenkomst, die met recht een raamovereenkomst mag worden genoemd.”

cid36217_Contractondertekening-UMBRO980x4802

Marcel Brands, Martin Glas en Phillip Cocu heffen het glas op de deal. Toon Gerbrands ontbreekt; hij drinkt niet op maandagochtend. Foto: psv.nl.

Dubbele ruit
Het shirt met daarop de nieuwe sponsornaam wordt naar verwachting nog deze maand gepresenteerd. Martin Glas laat weten ernaar uit te kijken. ,,Ik denk dat onze naam goed staat op het shirt van Umbro; een merk dat een dubbele ruit als logo heeft. En anders vervangen we die ruiten ook wel.”


Volg ‘Er mag gezongen worden’ op Facebook: klik hier.

Advertisements

Reacties zijn gesloten.