Alberto Stegeman geïnfiltreerd in Philips Stadion

Geplaatst: 10 april 2016 in Eredivisie, PSV

Onderzoeksjournalist Alberto Stegeman is zaterdagavond geïnfiltreerd in het Philips Stadion. Vermomd als PSV-linksachter Jetro Willems voetbalde hij negentig minuten tegen Willem II.

Verontrustend
Stegeman, die afgelopen week al ongehinderd rondliep op de legerbasis in Oirschot, vindt het zorgelijk dat hij zo makkelijk het veld kon betreden. ,,Ik droeg PSV-kleding en klom vlak voor de warming-up over de boarding. Niemand vroeg me iets en dat is zeker in deze tijd verontrustend. Ieder moment van onoplettendheid kan de titelstrijd beslissen.”

FBwNLeCbkhKh_14

Bewakingsbeelden laten zien dat Stegeman het Philips Stadion betreedt.

Toeslaan
De keuze om tijdens PSV – Willem II toe te slaan, is volgens de 45-jarige televisiegrootheid – die alles filmde met een verborgen camera – erg bewust gemaakt. ,,Toen ik hoorde dat Bas Nijhuis zou fluiten, wist ik het: nú moet ik het doen. Die kerel is namelijk zó veel met zichzelf bezig, dat hij echt niet ziet met wie hij binnen de lijnen staat. Ook is het natuurlijk geen toeval dat ik me vermomde als Jetro Willems, want we hebben aardig wat uiterlijke gelijkenissen en zijn ongeveer even snel en technisch.”

Geen verwijten
De echte Jetro Willems, die de wedstrijd vanaf de tribune volgde, wil de beveiliging van PSV geen verwijten maken. ,,Zoiets kan gebeuren. Ik laat mijn mannetje ook weleens lopen. Ik vind het een knappe actie van die Stegeman, die ik sowieso hoog heb zitten. Hij doet het goed bij Heracles.”

Florian_Jozefzoon_scoort_en_wil_de_concurrentie_aangaan

Willems doet zijn verhaal na de wedstrijd.

Vaker vermomd
PSV-trainer Phillip Cocu vermoedt dat Stegeman de afgelopen maanden vaker in de huid van Jetro Willems is gekropen. ,,Dat zou in elk geval verklaren waarom ‘Jetro’ er dit seizoen zo weinig van bakt.”


Volg ‘Er mag gezongen worden’ op Facebook: klik hier.

Reacties zijn gesloten.