Davy Pröpper biedt Bas Nijhuis vakantie aan

Geplaatst: 9 april 2016 in Eredivisie, PSV

PSV’er Davy Pröpper heeft scheidsrechter Bas Nijhuis zaterdagavond een vakantie aangeboden. De arbiter mag er op kosten van de middenvelder vier weken tussenuit, ongeacht wie er kampioen wordt.

Galapagoseilanden
Nijhuis, die zaterdagavond PSV – Willem II floot, mag zelf kiezen waar hij heen gaat. Pröpper: ,,Zolang hij maar uit onze buurt blijft, vind ik het best. De Galapagoseilanden of Nieuw-Caledonië lijken me bijvoorbeeld mooi, maar de keuze ligt bij hem.”

cid38751_15380404EZ29530

Bas Nijhuis mag zelf een bestemming aanwijzen. Foto: psv.nl.

Geen aanmoedigingsprijs
Dat de KNVB niet graag ziet dat er vakanties worden gebruikt als aanmoedigingsprijs, is bij Pröpper bekend. ,,Maar dit is geen aanmoedigingsprijs. Deze vakantie krijgt hij ongeacht wie er kampioen wordt. Een Bas Nijhuis-loze slotfase van de competitie is me heel wat waard, zelfs als we de titel niet pakken.”

Tegenprestatie
Nijhuis liet weten het gebaar zeer te waarderen. ,,Ik zie dit als een kroon op mijn werk. Als kleine tegenprestatie heb ik die rechtsback van PSV (Santiago Arias, red.) een minivakantie beloofd. Volgend weekend is hij vrij, neem dat maar van mij aan.”


Volg ‘Er mag gezongen worden’ op Facebook: klik hier.

Reacties zijn gesloten.