Blatter keihard voor verdachte Infantino: ‘Zwitsers zijn niet te vertrouwen’

Geplaatst: 6 april 2016 in FIFA

Voormalig FIFA-voorzitter Sepp Blatter heeft geen goed woord over voor zijn opvolger Gianni Infantino. Diens naam dook begin deze week op in de Panama Papers en daar is Blatter niet blij mee.

Niet te vertrouwen
,,De president van de FIFA mag nooit of te nimmer met corruptie in verband worden gebracht”, zo reageert Blatter via dagblad Panama Papers. ,,Ik zeg niet dat hij fout is geweest, maar het feit dat hij wordt genoemd als betrokkene bij een dubieuze deal, zegt al genoeg. Zo ver had hij het nooit mogen laten komen. Ik wil geen hele bevolkingsgroepen over één kam scheren, maar hiermee wordt eens te meer bewezen dat Zwitsers niet te vertrouwen zijn.”

joseph-blatter-felicito-desde--jpg_604x0

Blatter vertrouwt Infantino voor geen vijf cent.

Malafide organisatie
Blatter kijkt dan ook niet raar op van de verdachtmakingen. ,,Ik heb altijd al het gevoel gehad dat de FIFA een malafide organisatie is. Zeg nou zelf; wie bedenkt het nu om een WK aan een ontwikkelingsland als Rusland of Qatar toe te wijzen? Het is mij wel duidelijk dat daar iets niet klopt. Maar ja, probeer als buitenstaander maar eens met bewijzen te komen.”

Jaloers
Infantino is niet onder de indruk van Blatters woorden. ,,Hij is gewoon jaloers dat ik sneller met corruptie in verband ben gebracht dan hij.”


Volg ‘Er mag gezongen worden’ op Facebook: klik hier.

Reacties zijn gesloten.