Kwakkelende Jetro Willems stelt fans gerust: ‘EK-deelname niet in gevaar’

Geplaatst: 31 maart 2016 in Nederlands elftal, PSV

Jetro Willems heeft goed nieuws: hij kan de komende zomer gewoon schitteren op het EK voetbal in Frankrijk. De veelvuldig als linksback gebruikte aanvaller is nog niet topfit, maar verwacht er half juni weer te zullen staan.

Niet rennen
Een knieblessure hield de PSV’er, woensdag 22 geworden, de eerste seizoenshelft aan de kant. Eind januari maakte hij zijn rentree, maar de back lijkt nog last te hebben van pijntjes. ,,Ik kan inderdaad nog niet rennen. Gelukkig hebben we bij PSV en Oranje de laatste tijd regelmatig met vijf verdedigers gespeeld, zodat het amper opviel. Het is vervelend dat het herstel langer duurt dan verwacht. Maar ja, ik ben ook geen 21 meer, hè.”

bb-5057237+_1_

Jetro Willems, die hier een vriendschappelijk tikje krijgt, is nog niet helemaal fit. Foto: VI Images.

AZ te vroeg
De publiekslieveling, die een jaar geleden alvast zijn voetbalpensioen aankondigde, verscheen donderdagochtend niet op de training. De wedstrijd van komende zaterdag, uit bij AZ, komt dan ook te vroeg, zo verwacht hij. ,,Ik vier zaterdagmiddag me verjaardag. Daarna ga ik rechtstreeks naar Almere. Maar dat is nog best een eind rijden, zeker als je in Eindhoven woont. Ik heb tegen de trainer gezegd: ‘Wacht maar niet op mij en begin maar vast’. De aftrap is om 19.45 uur en dat is waarschijnlijk net niet haalbaar.”

Topfit
Fans van PSV maken zich de laatste tijd openlijk zorgen over de vorm en conditie van Willems. ,,Niet nodig!”, pareert hij resoluut. ,,Op het EK sta ik er gewoon, let maar op. Mijn deelname is niet in gevaar. Ik leef al jaren naar dat toernooi toe en reken maar dat ik topfit ben. De sfeer in Franse stadions, zoals twee weken geleden in Madrid, is prachtig!”

Inplannen
Wanneer het Nederlands elftal precies in actie komt in Frankrijk, is ook voor Willems nog niet duidelijk. ,,Maar zo’n speelschema maken is best een klus, weet je. Misschien wacht de UEFA tot ze zeker weten wanneer ik helemaal fit ben. Ik zal ze komende maand laten weten dat het de goede kant opgaat. Dan kunnen ze de wedstrijden van Oranje ook gewoon inplannen.”

Reacties zijn gesloten.