Fluwelen Revolutie: hemelbestuur stapt op na conflict met Johan Cruijff

Geplaatst: 27 maart 2016 in Betaald voetbal overig

De voltallige directie van de hemel is op paaszondag opgestapt. Dat was het gevolg van een verschil van inzicht met Johan Cruijff, die afgelopen donderdag toetrad tot het bestuur. Cruijff hoopt dat het startsein is gegeven voor een revolutie.

Koppig
Volgens Cruijff was het bestuur koppig en handelde het vooral uit eigenbelang. ,,Voordat ik hier aankwam, had ik andere verwachtingen. Afgaand op de geschiedenis had ik wel verwacht dat ze zouden luisteren naar iemand met de initialen JC, zeker omdat ze als volgelingen bekendstonden. Toen bleek dat we niet op één lijn zouden komen, heb ik ze een ultimatum gesteld: zij eruit of ik eruit. Het is het eerste geworden.”

Fluwelen Revolutie
Na het plotse vertrek van het twaalftal is voor Cruijff de weg vrij. ,,Het is tijd voor een Fluwelen Revolutie. Voor ego’s is hier geen plek. Ik wil hier geen bobo’s, maar mensen met kennis van zaken. De komende vijftig jaar zal ik mensen waarin ik vertrouwen heb benaderen met de vraag of ze willen toetreden tot de directie. Maar dat zullen heel andere type’s zijn dan de mensen die hier de voorbije tweeduizend jaar de scepter zwaaiden.”

CeWL-dLW8AEYljx

Johan Cruijff, die donderdag toetrad tot het bestuur, werd als verlosser binnengehaald.

Verraden
Volgens de geboren Amsterdammer maakte vooral Judas een slechte indruk. ,,Binnen een bestuur moet er een vertrouwensband zijn, maar die ontbrak. Ik had steeds het gevoel dat die Judas me weleens zou kunnen verraden. Ook Matteüs, die Duitser, mocht ik niet. Steeds maar met veel misbaar naar de grond gaan; het is geen 1990 meer!”

Logisch
Alleen over Petrus was Cruijff gematigd positief. ,,Wij konden samen wel door één poort. Ik mocht hem wel en had het idee dat het wederzijds was. Anders had hij me niet binnengelaten. Maar da’s logisch.”


Volg ‘Er mag gezongen worden’ op Facebook: klik hier.

Reacties zijn gesloten.