PSV verlengt contract met hondstrouwe supporter Oscar Bijnen tot 2018

Geplaatst: 22 februari 2016 in Eredivisie

PSV heeft vanmiddag het contract met supporter Oscar Bijnen (43) opengebroken en verlengd tot juli 2018. Daarmee wordt de trouwe fan beloond voor zijn goede optredens van de laatste maanden.

Publiekslieveling
Het contract tussen PSV en Bijnen – een seizoenskaart voor de Westtribune – liep na dit seizoen af. In het huidige seizoen ontpopte de Helmonder zich regelmatig tot publiekslieveling, vooral door af en toe bier en koffie voor zijn omzittenden te halen. ,,Dat is ons ook niet ontgaan”, zegt technisch directeur Marcel Brands van PSV. ,,Iedere club wil wel een trouwe hond als Oscar op de tribune hebben. We zien hem niet graag vertrekken naar een club van het kaliber Ajax of Helmond Sport, dus hebben we hem een verbeterde aanbieding gedaan. Gelukkig was het snel rond.”

Oscar

Bijnen (links) en Brands bekrachtigen de verlenging met een stevige handdruk.

Bovenste plaatsen
Ook Bijnen, die in 1997 zijn toenmalige vriendin verruilde voor een seizoenskaart, voelt zich nog steeds goed op zijn plek in het Philips Stadion. ,,Vorig jaar heb ik mijn bijdrage kunnen leveren aan het kampioenschap en ook dit jaar gaat het lekker. Zo heb ik bij de voorverkoop van de Champions League-kaarten lang mee kunnen strijden om de bovenste plaatsen. Uiteindelijk zit ik op de derde rij van boven; ook niet slecht.”

Ambities
Over zijn ambities om ooit naar het buitenland te gaan, is Bijnen nog vaag. ,,In de voetbalwereld kan er veel veranderen. Als een club als Barcelona of Manchester United me een goede aanbieding doet, wil ik best nadenken over een transfer. Maar voorlopig zit ik in het Philips Stadion, letterlijk, erg goed.”

Reacties zijn gesloten.