Hand van Dick Advocaat direct zichtbaar: Feyenoord wint toss

Geplaatst: 21 februari 2016 in Eredivisie

Het heeft even geduurd, maar Feyenoord weet weer wat winnen is. Zondagmiddag maakte aanvoerder Dirk Kuijt een einde aan de negatieve reeks van de Rotterdammers. Hij won overtuigend de toss.

Advocaat bescheiden
Met de overwinning lijkt de hand van de nieuwe incognito-trainer Dick Advocaat direct zichtbaar, al bleef de kleine Hagenaar zelf opvallend bescheiden. ,,Het is goed dat deze verdekte trainerswissel resulteert in een zege. In het verleden zijn wissels waarbij ik betrokken was weleens minder positief uitgepakt.”

Missie voltooid
Volgens Advocaat was het winnen van een toss zijn eerste missie. ,,Je kunt van mij niet verwachten dat ik dit elftal ineens wedstrijden kan laten winnen. Laten we eens beginnen met de toss, dacht ik. Hoe de wedstrijd tegen Roda ook zal eindigen; dit nemen ze me niet meer af.”

1702spoadvo_gio_4k

Feyenoord-trainer Dick Advocaat (links) viert de tosswinst met zijn adviseur Giovanni van Bronckhorst. Foto: ANP.

Feestje
Roda JC werd het eerste slachtoffer van Advocaats dadendrang. In een rechtstreeks duel tussen captains Dirk Kuijt en Tom Van Hyfte was Kuijt heer en meester. Het muntstuk van arbiter Liesveld plofte met de kop naar boven op het Rotterdamse gras, waarna Kuijt naar de volle tribunes sprintte om zijn feestje met het euforische publiek te vieren. Al snel werd de blonde Katwijker vergezeld door al zijn ploeggenoten.

Screenshot_2016-02-21-16-45-23

Kuijt (rechts) duelleert met Van Hyfte.

Fortuin
Kuijt, nog vol adrenaline, gaf toe dat er wel wat fortuin bij zijn tosswinst kwam kijken. ,,Toen we het veld op liepen, riep ik ‘kop omhoog’ naar mijn teammaten, om ze op te peppen. Blijkbaar noteerde Richard Liesveld dat als mijn voorspelling hoe zijn muntstuk zou landen. Gelukkig maar, want ik wilde eigenlijk munt kiezen. Maar ja, als je in een goede flow zit zoals wij, lukt soms alles.”

Lek boven
Of het lek nu boven is, durft Kuijt nog niet te voorspellen. ,,Dit is natuurlijk een mooi begin, maar we moeten deze lijn wel zien door te trekken. Hopelijk is dit het begin van een reeks fraaie tosswinsten. Of dat ook gaat lukken, is lastig te zeggen. Het is een dubbeltje op zijn kant.”


Volg ‘Er mag gezongen worden’ op Facebook: klik hier.

Reacties zijn gesloten.