Autobedrijf Weber wil Gouden Koets wel repareren: ‘Hooguit twee dagen werk’

Geplaatst: 17 februari 2016 in Helmond

Bij het Helmondse autobedrijf Tommie Weber snappen ze alle ophef over de reparatiekosten van de Gouden Koets niet. Volgens mede-eigenaar Sjef Weber is de restauratie een klus van amper twee dagen werk. Er is dan ook een scherpe offerte onderweg naar Den Haag.

Geen belastingverhoging nodig
,,Als ik hoor wat er precies aan die koets moet gebeuren, denk ik niet dat de kosten zó hoog zijn, dat er meteen een belastingverhoging nodig is”, zegt Sjef Weber. ,,Een draagriempje vervangen, nieuwe bekleding erin en kleinere wielen eronder. Ik heb hier nog een setje 14 inch-wielen liggen; die kunnen er zo onder, begrijpte?”

479463_271743659629063_1808066769_o

Sjef Weber (derde van links) wil de koets graag onder handen nemen.

Twee dagen werk
De tv-persoonlijkheid snapt dan ook niet zo goed waarom premier Rutte zo geheimzinnig doet over de kosten en dat de restauratie jaren zou moeten duren. ,,Je praat hier over hooguit twee dagen werk plus wat onderdelen. Ik denk dat je voor tweeduizend euro klaar bent. En als we een gedeelte zwart doen, zijn ze zelfs nog minder kwijt. Maar schrijf dat maar niet op.”

Offerte naar Den Haag
De Helmonder zou het werk dan ook graag zelf uitvoeren. ,,Onze Nieky heeft de komende tijd geen wedstrijden, dus ik heb wel wat tijd. Ervaring met goud heb ik genoeg, want ik moet Nieky’s prijzen altijd naar het vliegtuig dragen. Ik heb een offerte naar Den Haag gestuurd en hoop dat wij de reparatie mogen uitvoeren. Eventueel mogen ze die koets ook inruilen tegen een occasion uit onze showroom. Dan gebruiken wij die koets voortaan voor huldigingen. Dat past wel bij de naam van onze kickboksvereniging: Golden Glory.”

269316_259914817471774_442814265_n

Autobedrijf Weber beschikt over een ruime werkplaats; uitermate geschikt voor de Gouden Koets.

Klant is koning
Voor eventuele wensen van Willem-Alexander en Máxima draait Weber de hand naar eigen zeggen ook al niet om. ,,Navigatie, xenonverlichting, lichtmetalen velgen: alles kan. De klant is bij ons koning. En hopelijk is de koning binnenkort ook onze klant.”

Reacties zijn gesloten.