Matchwinner Botteghin na bekerstunt: ‘Moet morgen weer gewoon werken’

Geplaatst: 4 februari 2016 in Betaald voetbal overig

Na de overwinning van VVSB tegen Den Bosch (2-3) zorgde voetbalclub Feyenoord even later voor de tweede bekerstunt van de avond. Door in de verlenging te winnen van de profs van Roda JC plaatsen de Rotterdamse amateurs zich voor de halve finale van de KNVB Beker.

Jongensdroom
Verdediger Eric Botteghin was woensdagavond de gevierde man in het Parkstad Limburg Stadion. ,,Wat een avond”, jubelde de 28-jarige Braziliaan na afloop. ,,Dat je tegen het grote Roda mag spelen is natuurlijk al een jongensdroom, laat staan als je de winnende treffer maakt. Dit nemen ze me nooit meer af!”

Botteghin

Een stunt in de maak: Eric Botteghin kopt Feyenoord naar de halve finale! Foto: Fox Sports.

Vooral genieten
Last van veel spanningen had Botteghin niet, zo zei hij tenminste. ,,Giovanni (van Bronckhorst, de trainer van Feyenoord, red.) zei dat we vooral moesten genieten van de ambiance en dat het resultaat niet uitmaakte. Maar ja, als je dan jongens als Ard van Peppen of Tom Van Hyfte van dichtbij ziet, komt ineens het besef dat het niet zómaar een wedstrijdje is. En dan ook nog scoren, geweldig!”

Bebeto-gebaar
Na zijn doelpunt maakte Botteghin een wiegend armgebaar, net zoals zijn landgenoot Bebeto op het WK in 1994 deed. ,,Dat deed ik voor mijn zoontje. Die is al acht jaar, maar het is mijn eerste doelpunt sinds zijn geboorte. Als verdediger scoor ik niet zo vaak. En al helemaal niet tegen profs.”

Eric+Botteghin.jpg

Botteghin maakt een Bebeto-gebaar na zijn treffer. Foto: Rene Bouwman.

Donderdag weer werken
Veel tijd om na te genieten had de matchwinner overigens niet. ,,Ik moet morgen weer gewoon werken. Dat gaat allemaal door, hè.” Waar Botteghin werkt, wilde hij evenwel niet zeggen. ,,Als ik dat vertel, staan er morgen tien cameraploegen bij de Kijkshop op het Eudokiaplein in Rotterdam. Ik weet wel een beetje hoe dit wereldje werkt, haha.”

Nuchter
Ondanks de ongekende bekerprestatie bleef Botteghin nuchter. ,,Ik maak me geen illusies dat we de beker kunnen winnen, want onze volgende tegenstander weet nu ook wie Feyenoord is. Wie ik hoop dat onze volgende tegenstander is? AZ of VVSB, en dan het liefst thuis. Als ons sportpark daar tenminste groot genoeg voor is.”

Toepavond
Donderdagavond wordt bekend wie de volgende opponent is van stuntploeg Feyenoord. Eric Botteghin is niet van plan te gaan kijken naar de loting. ,,Wij moeten op donderdagavond altijd trainen en daarna is de maandelijkse toepavond in onze kantine, waar ik altijd aan meedoe. Ik lees vrijdag op teletekst wel tegen wie we spelen.”


Volg ‘Er mag gezongen worden’ op Facebook: klik hier.

Reacties zijn gesloten.