Robin Haase over matchfixing: ‘Ben regelmatig gevraagd om tweede ronde te bereiken’

Geplaatst: 18 januari 2016 in Overige sporten

Robin Haase staat niet vreemd te kijken van de geluiden over matchfixing in het tennis. Sterker nog; de tennisser geeft zelfs toe regelmatig te zijn aangesproken door gokkers. Hij is er echter nooit op ingegaan.

Grote sommen geld
,,Ik ben de laatste jaren meerdere keren benaderd door matchfixers”, bekent Haase. ,,Ze boden me grote sommen geld om de tweede ronde van het Australian Open te bereiken. Ook kon ik zakken met geld verdienen door spelers als Djokovic of Federer te verslaan. Daar ben ik echter nooit op ingegaan. Eerlijk duurt het langst.”

DV2046601-2048x1406

Robin Haase is altijd integer gebleven. Foto: nrc.nl.

Verdacht
Haase, die vannacht traditiegetrouw in de eerste ronde werd uitgeschakeld op het Australian Open, vindt dat matchfixing niet in het tennis thuishoort. ,,Maar of mijn collega’s er ook zo over denken, betwijfel ik ten zeerste. Want alle spelers die ik in de eerste ronde van een groot toernooi tref, dringen wél steeds door tot de tweede ronde. Erg verdacht!”

Reacties zijn gesloten.