Stadsprediker Arnol Kox neemt personeel aan: ‘Kon het niet meer alleen aan’

Geplaatst: 13 januari 2016 in Eindhoven

Veel Eindhovense ondernemers hebben het moeilijk, maar dat geldt niet voor Arnol Kox. Sterker nog; de zaken gaan zó goed, dat de stadsprediker personeel heeft aangenomen. Zijn rechterhand Patrick Pereira moet hem werk uit handen nemen.

Gas terug
,,Ik kon het niet meer alleen aan; de wachttijden werden te lang”, zegt Kox. ,,De laatste maanden waren werkweken van zestig uur heel normaal. Dat is best zwaar, zeker als je niet meer de jongste bent. Nu ik een personeelslid heb aangenomen, kan ik hopelijk wat gas terug nemen.”

maxresdefault

Arnol Kox heeft geen last van de crisis. Foto: ED.nl.

Oude bekende
Volgens Kox is de 28-jarige Pereira een oude bekende van hem. ,,In 2014 heeft hij, als stageopdracht, mijn website vernieuwd. Daarmee werd mijn site direct aantrekkelijker voor een andere doelgroep. Ik heb hem vorige maand gepolst en hij wilde graag voor me komen werken.”

Veel goddelozen
Pereira zal zich in eerste instantie vooral ophouden rondom de V&D in de sfeervolle binnenstad van Eindhoven. ,,Als ik hier sta, zie ik veel goddelozen met een waardeloze V&D-cadeaukaart. Ik wil ze redden, zodat ze hun kaart toch kunnen verzilveren.”

,,Zodra mijn missie hier voltooid is, zal ik ook in andere zones van het centrum opereren. Dan denk ik aan de gebieden bij de Primark en de Wibra. Daar komen doorgaans veel mensen met een kleine beurs die interesse hebben in gratis boodschappen.”

image-5620978

Patrick Pereira in zijn nieuwe werkgebied. Foto: Kees Martens / ED.nl.

Vertrouwen
Schreeuwjezus Kox heeft zijn nieuwe boodschapper Pereira een contract voor onbepaalde tijd aangeboden. ,,Daar spreekt veel vertrouwen uit, dus hij kan maar beter zijn best doen. Wat ik doe als hij de kantjes ervan afloopt? Dan krijgt ook hij een preek.”

Reacties zijn gesloten.