Louis van Gaal spreekt geen Nederlands meer

Geplaatst: 13 januari 2016 in Buitenlands voetbal, Televisie

Na Regilio Tuur weigert ook Louis van Gaal om nog Nederlands te spreken. De voetbalcoach emigreerde in 2014 naar Engeland en praat sindsdien alleen nog maar Engels.

In het Engels
Dat zei Van Gaal vanmorgen in de talkshow Koffietijd. Op de vraag of de Amsterdammer ooit bij de Scapino had gewinkeld, antwoordde hij onverwacht in het Engels. Absolutely, zei hij, waarna presentatrice Loretta Schrijver zich verslikte in haar bier.

uuid=3d6cfd96-de16-46e3-affc-4ca7189ba16f

Louis van Gaal in Koffietijd.

Ontgroeid
Van Gaal vervolgde – natuurlijk in het Engels: ,,Ik versta het Nederlands nog perfect, maar ik spreek het eigenlijk nooit meer. Ik ben de taal ontgroeid.”

Nooit leuk
De voormalig bondscoach bekende dat hij het nooit leuk vond om Nederlands te spreken. ,,Als kind werd ik door mijn ouders vaak in het Nederlands aangesproken, maar dan antwoordde ik in het Engels. Niet als statement, maar het voelde natuurlijker. Ik heb het gewoon nooit prettig gevonden om Nederlands te spreken. I never really liked it, weet je.”

Reacties zijn gesloten.