Rijmende Officier van Justitie leest Kempi rappend eis voor

Geplaatst: 8 januari 2016 in Helmond

Op wel heel speciale wijze heeft de Helmondse rapper Kempi vrijdagochtend de eis van het Openbaar Ministerie te horen gekregen. De Officier van Justitie schreef de tekst speciaal voor Kempi, die wordt verdacht van wapen- en drugsbezit, op rijm.

Nieuwe-EP-van-Kempi-in-de-maak

Kempi verblijft nog een tijd in de cel. Deze foto is afkomstig van axed.nl.

Rap
Nadat iedereen de rechtszaal in Den Bosch betreden had, begon de Officier van Justitie met zijn rap:

Joo Kempi man, je lult wat uit je nek
Je weet toch, dat verboden wapen is gewoon swag

Als je een gun wilt gebruiken voor je nieuwe clip
Kon je dat beter doen als je terug was van je trip

Nigga, je weet, want de politie die vond ook
Ergens in je crib, een paar gram coke

Iets meer dan vijf gram, ik weet het, dat is niet veel
Maar volgens de wet genoeg om even te mogen chillen in de jail

Je zat al in je proeftijd, beloofde je te gedragen
Dan is wat je hebt gedaan, om problemen vragen

Dat je niemand wilde neerknallen, dat geloof ik heus wel
Overdenk je crime nog eens, rustig in de cel

Over een maand of drie, als je het cellenblok verlaat
Kun je dat vieren met de releaseparty van je nieuwe plaat

Ik ben benieuwd naar de sound, misschien dat ik ‘m wel binnenhaal
Maar niet via een download, want dat is illegaal

Op 22 januari vertelt de judge wat hij hiervan vindt
Mocht hij je vrijspreken, dan pakken we een pint.

Beat
Hierna nam rechter Visser het woord. ,,Ik ga even nadenken over de zaak. Over twee weken doe ik uitspraak. Ik zal het vonnis verpakken in een rap, nadat ik de zaal heb verzocht te stoppen met hun geklep. Maar ik ga nu eerst werken aan een strakke beat. Want de Rijmende Rechter, die bestaat volgens mij nog niet.”

Reacties zijn gesloten.