Lionel Messi krijgt Gouden Bal thuisgestuurd na sobere internetceremonie

Geplaatst: 6 januari 2016 in FIFA

Lionel Messi is woensdagmiddag uitgeroepen tot beste voetballer van 2015. Wegens de schorsingen en arrestaties van meerdere FIFA-leden was de uitreikingsceremonie dit jaar was soberder dan voorheen, maar de Argentijn krijgt zijn Gouden Bal netjes thuisbezorgd.

Via internet
In voorgaande jaren was de Gouden Bal-verkiezing altijd op een gala. Zo kreeg Ronaldo de prestigieuze prijs vorig jaar nog uit handen van Sepp Blatter, maar die is inmiddels geschorst. Hetzelfde geldt voor Blatters FIFA-collega’s. ,,Ik heb de hele ledenlijst van de FIFA doorgespit, maar iedereen is op non-actief gezet of gearresteerd. Daarom moet de uitreiking maar via internet”, aldus Sepp Blatter, die zelf soms nog denkt niet geschorst te zijn.

CYCztOpWkAAz5cF.jpg large

Lionel Messi is op sobere wijze uitgeroepen tot winnaar.

Verfrissend
Lionel Messi reageerde tevreden op zijn uitverkiezing. ,,Ik heb de uitreiking thuis kunnen volgen en dat is best verfrissend. Nu kon ik tenminste rustig lezen waarom ik gewonnen heb, want die Blatter kwam de laatste jaren steeds moeilijker uit zijn woorden. Ik heb de Gouden Bal nog niet, maar in de geschreven speech staat dat Jérôme Valcke die persoonlijk thuis komt bezorgen. Leuk voor die man, want hij heeft voorlopig toch tijd zat.”

Ronaldo teleurgesteld
Ronaldo, die vorig jaar nog won, was teleurgesteld dat hij zijn titel niet kon prolongeren. ‘HUUUUUUUUUUUUUU’, twitterde hij naar zijn volgers.

Reacties zijn gesloten.