Memphis baalt van tegenvallende prestaties Rolls-Royce: ‘Had er meer van verwacht’

Geplaatst: 27 december 2015 in Buitenlands voetbal

Manchester United-ster Memphis is niet bepaald te spreken over zijn nieuwe auto. De Rolls-Royce Wraith kostte hem een flinke smak geld, maar de vierwieler heeft de torenhoge verwachtingen nog maar amper waar kunnen maken. Toch schrijft de aanvaller zijn nieuwste aanwinst nog niet definitief af.

Laag rendement
,,Als je veel geld voor iets neertelt, wil je er ook iets voor terug”, moppert Memphis (21). ,,Maar vooralsnog is hij zijn geld geen moment waard geweest. Ik had er meer van verwacht. Het rendement is laag en hij schakelt soms moeizaam, om maar wat minpuntjes te noemen. Dat is jammer, weet je.”

a678dc51cac62d1c32d05fe62547b33e-1451207612

Memphis baalt zichtbaar van zijn nieuwe bolide.

Nog niet afgeschreven
Memphis kocht de tweedehands auto onlangs in Eindhoven. ,,De vorige eigenaar was er erg over te spreken, maar kon mijn bod simpelweg niet weigeren. Ik haalde de Rolls dan ook als een held binnen, maar mijn enthousiasme verdween snel. Het kan ook met mijn rijstijl te maken hebben hoor; in Engeland wordt natuurlijk anders gereden dan in Nederland. Ik schrijf hem ook nog niet definitief af, maar ik verwacht de komende tijd wel iets meer.”

Nogal flamboyant
De linksbuiten geeft toe zich soms te verbazen over de opvallende looks van zijn bolide. ,,Het model is nogal flamboyant. Dat is niet in lijn met de middelmatige prestaties en daar erger ik me dan ook weleens aan, ja. Het is vooral uiterlijk vertoon. Dat extraverte hoeft van mij eigenlijk niet. Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg, zeg ik altijd. ”

CAfAMa2WcAAogma

Memphis, die hier een foto van zijn vorige auto toont, is geen liefhebber van uiterlijk vertoon. Foto: psv.network.to.

Vergelijken
De laatste tijd is Memphis vooral ontevreden over de betrouwbaarheid van de Rolls-Royce. ,,De afgelopen weken startte hij zelfs een paar keer niet. Net als ik, bij mijn club. Maar dat laatste hoef je niet op te schrijven. Want je kunt een auto natuurlijk onmogelijk met een voetballer vergelijken.”

Reacties zijn gesloten.