Komiek spreekt Blatter en Platini per ongeluk vrij

Geplaatst: 21 december 2015 in FIFA

Komiek Steve Harvey is dringend aan kerstvakantie toe. De Amerikaan ging zondag al in de fout door de verkeerde Miss Universe aan te kondigen en vergiste zich een dag later opnieuw. Hij sprak Sepp Blatter en Michel Platini namelijk vrij.

Uitspraak
De ethische commissie van de FIFA had Harvey ingehuurd om hun uitspraak, waarin het lot van het dubieuze duo stond beschreven, voor te lezen. ,,Er wordt de laatste maanden maar weinig gelachen binnen de FIFA. Met het inhuren van een komiek hoopten we daar verandering in te brengen”, zei een FIFA-woordvoerder.

Verbijsterd
Gelachen werd er vooral door de twee voetbalbestuurders, nadat Harvey de uitspraak oplas. ,,Er valt de heren Blatter en Platini niets te verwijten en de ethische commissie van de FIFA spreekt hen dan ook vrij. Mochten ze zich kandidaat willen stellen voor een FIFA-presidentschap, dan ondersteunt de FIFA dat initiatief van harte”, klonk het. Terwijl de massaal opgekomen pers verbijsterd toekeek, rolden Blatter en Platini over de grond van het lachen.

151221064708-steve-harvey-miss-universe-apology-exlarge-169

Steven Harvey realiseert zich dat hij Blatter en Platini ten onrechte heeft vrijgesproken.

Excuses
Harvey had snel door dat hij zich vergist had. ,,Het is mijn fout; op mijn kaartje staat de juiste beslissing. Jullie zijn acht jaar geschorst. Mijn excuses en prettige feestdagen”, stamelde hij, waarna hij snel naar de achtergrond verdween.

Lachen
Ondanks zijn vergissing keek Steve Harvey terug op een succesvol optreden. ,,Door de schorsing van die twee fraudeurs kan in elk geval de liefhebber van gerechtigheid en voetbal weer lachen. Daarmee heb ik, als komiek zijnde, mijn opdracht volgens mij prima voltooid.”

Reacties zijn gesloten.