Jarige Berry van Aerle trakteert op 25 bier na wedstrijd tegen CSKA

Geplaatst: 10 december 2015 in PSV

Niet alleen de spelers van CSKA Moskou mochten na de Champions League-wedstrijd van afgelopen dinsdagavond een keer zondigen. Terwijl de Moskovieten 25 pizza’s bestelden, kregen de PSV’ers een andere lekkernij voorgeschoteld: 25 bier.

Trakteren
De order werd geplaatst door PSV-scout Berry van Aerle, die dinsdag 53 werd. ,,Op je verjaardag hoor je je collega’s te trakteren”, legt de Helmonder achteraf uit. ,,Ik had natuurlijk ‘s morgens drie kruimelvlaaien in de koffiekamer op De Herdgang kunnen neerzetten, maar daar doe je niemand een plezier mee. Want dan moesten er dinsdagochtend én dinsdagavond punten verdeeld worden. Dat is niet goed voor mijn zenuwen; ik ben ook geen 52 meer.”

berry

Berry van Aerle vertelt over zijn traktatie.

Massaal aan het bier
Van Aerle, die de wedstrijd vanaf de eretribune zag, plaatste zijn bierbestelling al voordat de wedstrijd was afgelopen. ,,Na het laatste fluitsignaal gaat iedereen in het stadion meestal massaal aan het bier. Ik wilde die drukte voor zijn, daarom liep ik een kwartiertje voor tijd, toen het nog 0-1 stond, alvast naar de bar. Of ik niet twijfelde aan een goede afloop? Nee hoor, ik wist ’s morgens al dat het 2-1 zou worden.”

Bier van Berry
Nadat Van Aerle met zijn handen vol bier in het kleedlokaal arriveerde en ‘Bier van Berry’ riep, was het dienblad binnen de kortste keren leeg. Van Aerle: ,,De jongens waren nog gretiger dan op het veld. Gelukkig had ik een paar glazen extra besteld, want na een overwinning zijn er vaak mensen in de kleedkamer die er na een nederlaag niet zijn. Het was een dure traktatie, maar dat was het me wel waard. Al is het maar omdat ik nu hopelijk van mijn eeuwige bijnaam ‘waterdrager’ af kom.”

Geef een reactie

