Originele Helmondse trendsetter zet foto kerstboom op Facebook

Geplaatst: 7 december 2015 in Helmond

De kerstboom van Peter van den Eijnden gaat momenteel de wereld over. De Helmonder besloot zondag een foto van zijn Nordmann op Facebook te zetten. Met succes: zijn kiekje is al talloze keren geliked en gedeeld.

Tijd van het delen
,,Ik dacht: ik doe het gewoon”, zegt de creatieve Van den Eijnden maandag over zijn idee. ,,Mijn vrouw en ik zijn zondagochtend zeker drie kwartier bezig geweest met het optuigen van de boom. Het zou wat egoïstisch zijn om het resultaat daarvan niet aan anderen te laten zien. Kerstmis is toch de tijd van het delen.”

10847794_989681924379074_1969400609543946871_n

De bewuste boom.

Niet verwacht
Het genereuze gebaar van de Helmondse voetbaltrainer werd enorm gewaardeerd. In de eerste uren na de upload werd het sfeervolle plaatje, voorzien van het rake bijschrift ‘Zo, hij staat’, vier miljoen keer geliked en gedeeld. Ook ontving Van den Eijnden de nodige reacties. Van den Eijnden: ,,Ik werd er vanmorgen bij de koffieautomaat al twee keer op aangesproken door mijn vrouw. Hartstikke leuk, zeg. Dit had ik niet verwacht.”

599864_227975970653512_1780393_n

Peter van den Eijnden.

Ware rage
Van den Eijnden lijkt met zijn kerstboomfoto een ware rage te hebben ontketend. Veel sociale media-gebruikers in het hele land volgden zijn voorbeeld en postten zondag een kiekje van hun tijdelijke huiskamerversiering, al dan niet voorzien van een Instagram-filtertje.

Aan de straat
Wie de boom van trendsetter Peter van den Eijnden met eigen ogen wil aanschouwen, moet snel zijn. ,,Ik laat de boom tot woensdag staan, daarna zet ik ‘m aan de straat. Of dat niet vroeg is? Welnee. Als ik daarna een kerstboom wil zien, kijk ik wel op Facebook. Dat scheelt een hoop naalden.”

Reacties zijn gesloten.