Brenet weigert clubruilaanbod Daley Blind na ManUtd – PSV

Geplaatst: 26 november 2015 in PSV

Direct na afloop van de wedstrijd tegen Manchester United (0-0) kreeg PSV’er Joshua Brenet een opmerkelijk voorstel van Daley Blind. De linksachter van Manchester United wilde met zijn positiegenoot van club ruilen. Brenet gaf Blind echter nul op zijn rekest.

Vriendelijk bedankt
,,Na het laatste fluitsignaal vroeg Daley of ik wilde ruilen”, vertelt Brenet donderdagochtend. ,,Ik dacht dat hij mijn shirt wilde. Als een legendarisch Manchester United-icoon als Daley Blind dat aan je vraagt, hoef je daar natuurlijk geen twee tellen over na te denken. Maar toen ik hem mijn shirt aanreikte, zei hij dat hij van club wilde ruilen. Daarvoor heb ik vriendelijk bedankt. Als ik mijn thuiswedstrijden voor een muisstil bioscooppubliek wil spelen, laat ik me wel selecteren door Daley’s vader.”

brenet

Joshua Brenet (links, voor de duidelijkheid), na het duel.

Droom van elke voetballer
,,Voetballen op Old Trafford is de droom van elke speler”, gaat de publiekslieveling – die al drie weken niet is uitgefloten – verder. ,,Het is alleen jammer dat Manchester United het al jaren niet meer gedaan heeft. Als ik op de tribune had gezeten, was ik weggelopen met zoveel geploeter op het veld. Helaas stond ik op het veld en heb ik me ruim negentig minuten moeten verbijten.”

‘PSV altijd mijn club’
Daley Blind zegt het jammer te vinden dat Brenet niet op zijn aanbod inging. ,,PSV is stiekem altijd mijn club geweest. Bovendien reageerden hun fans erg enthousiast wanneer ik aan de bal was. Het lijkt me geweldig om iedere week zo te worden toegejuicht.”

Reacties zijn gesloten.