Henk Krol opnieuw de fout in: politicus feliciteert Rinus Michels met kwalificatie EK

Geplaatst: 23 november 2015 in Betaald voetbal overig

Voor de derde keer in korte tijd heeft Henk Krol zich vertild. Na twee recente Facebookfelicitaties aan overleden mensen feliciteerde de politicus maandagmiddag bondscoach Rinus Michels met de kwalificatie voor het EK voetbal in 2016.

Niet meer in leven
Dat mag gerust een gevoelige vergissing worden genoemd, want de EK-droom is sinds half oktober niet meer in leven. Op advertentienetwerk Facebook werd 50PLUS-fractievoorzitter Krol dan ook overstelpt met bijdehante reacties van meelezers. ‘Gaat lekker Henk, de naam van je partij is zeker niet afgeleid van je IQ?’, schreef internetter Gerrit bijvoorbeeld.

Henk-Krol

Henk Krol na zijn pijnlijke vergissing. 

Excuses
Niet lang na zijn felicitatie trok Krol het boetekleed aan. ,,Dit is natuurlijk slordig, maar door alle hectiek ben ik de actualiteit een beetje uit het oog verloren. Excuses aan alle voetballiefhebbers die ik gekwetst heb; het was niet mijn bedoeling”, schreef de Tilburger op Hyves.

Nooit vergeten
Rinus Michels toonde zich overigens vergevingsgezind. ,,Met de goedbedoelde felicitatie ben ik in de zevende hemel. Ik zal het nooit, nooit vergeten”, reageerde de bondscoach via een medium.

Reacties zijn gesloten.