Penaltykiller Jasper Cillessen trakteert in rust op bier

Geplaatst: 13 november 2015 in Nederlands elftal

In de rust van de oefenkraker Wales – Nederland dronken de Oranjespelers geen thee, maar bier. Doelman Jasper Cillessen betrad het kleedlokaal met een blad pils nadat hij voor het eerst in zijn leven een penalty stopte.

Lekker
,,Dit is lekker, zeg”, zei Cillessen aan het einde van de rust. ,,En dan doel ik niet alleen op het Welshe bier. Een strafschop stop je niet iedere vijf jaar, daarom vond ik het tijd om te trakteren. Ik heb besloten dat maar meteen in de rust te doen. Als ik wacht tot na de wedstrijd is de adrenaline alweer gezakt, en dat is zonde, hik.”

Jasper Cillessen viert feest. Foto: knvb.nl.

Jasper Cillessen viert feest. Foto: knvb.nl.

Vieren
Dat de bal na de save – in de laatste seconde van de eerste helft – toch nog in het doel eindigde, deerde de Groesbeekse keeper niet. ,,Dat weet over tien jaar vast niemand meer. Ikzelf weet het morgen waarschijnlijk al niet meer, want ik ga straks Cardiff in om het te vieren. Proost!”

Geen voorstander
Bondscoach Danny Blind zei ‘in principe’ geen voorstander te zien van bier in de rust, maar knijpt graag een oogje toe. ,,Op dit knollenveld en tegen deze tegenstander zie je het effect van een paar biertjes echt niet.”

Reacties zijn gesloten.