Danny Blind maakt krachtig statement met hilarische selectie

Geplaatst: 6 november 2015 in Nederlands elftal

Danny Blind heeft op ludieke wijze zijn onvrede over het huidige KNVB-beleid geuit. Dat deed de bondscoach door onder meer de totaal uit vorm zijnde Riechedly Bazoer, Joël Veltman en Memphis Depay op te roepen voor de aanstaande oefenwedstrijden. Heeft dat geen effect, dan dreigt Blind zelfs om Rafael van der Vaart te selecteren.

Fel bekritiseerd
Vooral de selectie van Depay mag als opvallend worden bestempeld. De aanvaller werd maandag nog fel bekritiseerd door de onomstreden oefenmeester. ,,Ik heb Memphis gebeld om hem te vertellen dat hij niet op de voorlopige lijst staat”, zei Blind begin van de week nog.

‘Helemaal klaar met Bert van Oostveen’
Dat de bondscoach op dat besluit is teruggekomen, is niet zonder reden. ,,Ik ben bij nader inzien helemaal klaar met Bert van Oostveen en die infantiele, confronterende oefenpotjes tegen EK-gangers. Ik zou veel liever voetballen tegen kwalitatief gelijkwaardige ploegen; landen die zich net als wij óók niet hebben gekwalificeerd. Al begrijp ik dat die best lastig te vinden zijn, zeker op dit continent.

Danny Blind is helemaal klaar met zijn werkgever. Foto: VI.nl.

Danny Blind is helemaal klaar met zijn werkgever. Foto: VI.nl.

Visieloze bende
Blind vervolgt: ,,De KNVB luistert helaas niet naar mijn wensen. Daarom heb ik jongens als Memphis, Bazoer, Veltman en onze Daley opgeroepen, als protest tegen die visieloze bende in Zeist. Misschien nemen ze me dan wél serieus. En zo niet, dan roep ik Rafael van der Vaart op. Of Sabia Boulahrouz, die heeft ook een buikje.”

Memphis: ‘vereerd’
Memphis reageerde vrijdag verheugd op zijn selectie. ,,Ik ben vereerd, man. Vooral naar de wedstrijd tegen Wales kijk ik uit; mooi dat zij tegen een relatief kleine tegenstander als Oranje willen oefenen. Hopelijk krijg ik het shirtje van hun sterspeler, die van Real Madrid; ik ben zijn naam even kwijt. Oh, speelt hij niet? Bale!”

Reacties zijn gesloten.