Clubscheidsrechter krijgt kopstoot na vriendschappelijk potje in Stiphout

Geplaatst: 26 oktober 2015 in Stiphout Vooruit

Het had een feestelijke afscheidswedstrijd moeten worden, maar het liep uit op een persoonlijk drama. Stiphout Vooruit-clubscheidsrechter Freddie de Kimpe nam zaterdagavond een discutabele beslissing en moest dat bekopen met een kopstoot.

Afscheidswedstrijd
Het incident vond plaats op sportpark Molenven in de Helmondse wijk Stiphout. Daar werd zaterdag een afscheidswedstrijd gespeeld tussen twee gelegenheidsteams, om drie gestopte selectiespelers uit te zwaaien.

Publiekswissel
Volgens het draaiboek zou het trio in de blessuretijd een publiekswissel krijgen. Dat was alleen niet aan arbiter De Kimpe meegedeeld; die floot na het verstrijken van de officiële speeltijd af. ,,Er waren geen blessures, dus dan moet je ook niet verwachten dat ik langer laat doorspelen. Tijd is tijd”, was het eerste commentaar van De Kimpe.

Freddie de Kimpe, in actie tijdens de bewuste wedstrijd. Foto: Pieter Klaasen.

Freddie de Kimpe, in actie tijdens de bewuste wedstrijd. Foto: Pieter Klaasen.

Vluchten
Een complete chaos was het gevolg. Woedende supporters betraden het veld, terwijl verbijsterde voetballers verhaal gingen halen bij De Kimpe. Wonder boven wonder wist hij naar binnen te vluchten, waar hij zich opsloot in het kleedlokaal. Een aantal mensen probeerde het lokaal te bestormen, maar de kwaliteit van het hang- en sluitwerk bleek goed in orde.

Kopstoot
Daarna ging het alsnog vreselijk mis. ,,Na een uur bonkte er niemand meer op de deur, waarna ik zo onopvallend mogelijk naar de drukke kantine ben gegaan. Toen ik binnenkwam, merkte ik al snel dat de stemming omsloeg. Voordat ik het wist stonden er drie mensen om me heen. Eén daarvan gaf me een kopstoot. En daarna nog een paar. Al snel ging het licht uit”, vertelt de rijschoolhouder een dag na het incident met gebroken stem.

Op camerabeelden is te zien dat De Kimpe (rechts op de voorgrond) een glas pils ontvang. Sprake van een kopstoot is er echter nog niet.

Op camerabeelden is te zien dat De Kimpe (rechts op de voorgrond) een glas pils ontvangt. Sprake van een kopstoot is er echter nog niet.

Hoofdpijn
De Kimpe, die zondagmorgen klaagde over hoofdpijn, is niet van plan zich door het tragische incident uit het veld te laten slaan. ,,Dat zou te veel eer zijn voor de dader. Maar één ding weet ik wel: voor mij geen kopstootjes meer. Ik houd het voortaan alleen bij pils. Dat scheelt echt een slok op een borrel.”

Reacties zijn gesloten.