Peter Bosz ook in beroep tegen strafmindering: ‘Het is schandalig’

Geplaatst: 15 oktober 2015 in Betaald voetbal overig

Peter Bosz is het niet eens met de strafvermindering die hij donderdagmiddag kreeg. De sympathieke Vitesse-trainer kondigde direct aan in beroep te gaan tegen de voor hem voordelige uitspraak.

Niet eens
Bosz werd tijdens de wedstrijd tegen Heracles door scheidsrechter Makkelie van het veld gestuurd. Daar was de oefenmeester het niet mee eens, waarna hij suggereerde het eeuwenoude beroep van Makkelies moeder te kennen. Die was het met die aanname overigens ook niet eens, zo liet ze later weten.

Peter Bosz (rechts) weet het weer eens beter.

Peter Bosz (rechts) weet het weer eens beter.

Gehalveerd
De keuzeheer kreeg een schorsing van vier wedstrijden opgelegd, maar ging daartegen in beroep. De beroepscommissie honoreerde dat, waardoor de straf van Bos is gehalveerd tot twee wedstrijden.

Ook daar liet Bosz het dus niet bij zitten. ,,Het is schandalig!. Het doet er niet toe dat de uitspraak in mijn voordeel is. Op mijn trainerscursus heb ik geleerd dat je arbitrale uitspraken altijd fel moet aanvechten. Op het veld, maar zeker ook erbuiten. Ik ga in beroep, desnoods tot aan de Hoge Raad aan toe.”

Schandalig
Overigens kreeg Peter Bosz de laatste weken veel kritiek uit de voetbalwereld over zich heen. Veel kenners vinden het schandalig dat iemand met een voorbeeldfunctie zich herhaaldelijk laat gaan tegenover officials. Bosz: ,,Dat heb ik natuurlijk ook gehoord. Tegen die uitspraken ga ik nog beroep aantekenen. Daar heb ik de komende twee weken tijd genoeg voor.”

Reacties zijn gesloten.