Nieuwe FIFA-presidentskandidaat Seb Blazzer meldt zich na schorsing Blatter

Geplaatst: 8 oktober 2015 in FIFA

Vrijwel direct nadat bekend werd gemaakt dat Sepp Blatter en Michel Platini zijn geschorst voor deelname aan de FIFA-presidentsverkiezingen, is een nieuwe kandidaat opgestaan. Seb Blazzer, zoals hij zichzelf voorstelde, meldde zich donderdagmiddag op het hoofdkantoor van de voetbalbond.

Nieuwe inzichten
,,De FIFA heeft nieuwe inzichten nodig en ik kan die brengen”, zei Blazzer tegen de pers die aanwezig was om verslag te doen van de uitzetting van Blatter. ,,Bovendien heb ik uitstekende contacten met vermogende zakenlui uit oliestaten, waar de FIFA financieel van kan profiteren. Het is tijd voor een revolutie. Met mij als president wordt de FIFA weer geloofwaardig. Ik ben niet meer de jongste, maar kan nog vele termijnen mee”, sprak de nieuwe kandidaat optimistisch.

Seb Blazzer, de nieuwe presidentskandidaat.

Seb Blazzer, de nieuwe presidentskandidaat, greep meteen de aandacht.

Schande
Blazzer, die verklaarde uit Oostenrijk te komen, zei vooral de schorsing van Platini toe te juichen. ,,Het is een schande hoe hij de naam van de FIFA en UEFA de laatste jaren heeft besmeurd. Helaas heeft hij Sepp Blatter in zijn val meegenomen. Enorm spijtig, want dat lijkt me een uiterst integere man met het hart op de juiste plaats. Het is zonde dat hij moest vertrekken voordat hij zijn werk kon voltooien. Zijn warme persoonlijkheid, uitzonderlijke intelligentie en bescheidenheid zullen gemist worden.”

Niet zien
Seb Blazzer maakte, nadat hij zijn kandidatuur aankondigde, alle tijd vrij om vragen van journalisten te beantwoorden. ,,Ik weet dat jullie hier eigenlijk voor Blatter zijn. Maar mijn voorgevoel zegt dat jullie hem vandaag niet zullen zien. Tenminste, niet op het moment dat jullie mij zien”, besloot hij cryptisch.

Reacties zijn gesloten.