Cocu door misverstand onbereikbaar voor verwarde bondscoach Blind

Geplaatst: 5 oktober 2015 in Nederlands elftal, PSV

Als gevolg van een verwarrend contactpersonenbeleid is Danny Blind er afgelopen week niet in geslaagd om PSV-trainer Phillip Cocu telefonisch te bereiken. Blind was namelijk vergeten dat hij de PSV-trainer onder zijn bijnaam had opgeslagen. Een Ajax-gekleurde selectie voor de komende twee EK-kwalificatieduels is het gevolg.

Opgeslagen onder bijnaam
,,Het is inderdaad een beetje slordig ja”, zei de succesvolle bondscoach zondagavond. ,,Maar ik ben het gewend om contactpersonen op te slaan onder de bijnaam die ik ze geef. Cocu heb ik dus als ‘de boer’ opgeslagen. Dat is toch een beetje te geuzennaam van die Eindhovenaren, hè?”

De Boer en 'de boer', zoals Danny Blind het zou zeggen. Foto: ANP.

De Boer en ‘de boer’, zoals Danny Blind het zou zeggen. Foto: ANP.

Monotoon gebrom
Helaas was Danny Blind even vergeten dat er al een ‘de boer’ in zijn contactpersonenlijst stond, namelijk Frank de Boer. Afgelopen donderdagavond probeerde Blind telefonisch contact te leggen met Cocu, om te vragen of hij nog wat spelers voor hem in de aanbieding had. Blind: ,,Ik begreep er niks van. Ik hoorde een laag, monotoon gebrom, voetbalgeluiden en Noors klinkend gelach op de achtergrond, waarna de verbinding werd verbroken.”

,,Daarna heb ik het nog twee keer geprobeerd, maar er werd niet opgenomen. Daarom heb ik niet meer gebeld. Als Cocu mij niet wil spreken, hoef ik ook geen PSV’ers in mijn selectie, dacht ik.”

Feliciteren
Blind ontdekte pas zondagmiddag, een uurtje na de wedstrijd Ajax – PSV, wat er was misgegaan. ,,Ik wilde Cocu bellen om hem te feliciteren met de overwinning. Tot mijn verbazing begon de telefoon van Frank de Boer te rinkelen. Die zat namelijk naast me aan de bar, zoals wel vaker. Ineens viel het kwartje: ik had de verkeerde ‘de boer’ geselecteerd. Ik belde Frank donderdagavond tijdens de Europa League-wedstrijd van Ajax.”

Frank de Boer en Danny Blind kunnen het doorgaans prima met elkaar vinden. Foto: vi.nl.

Frank de Boer en Danny Blind kunnen het doorgaans prima met elkaar vinden. Foto: vi.nl.

Wennen aan nieuwe telefoon
De bondscoach bekende dat hij nog moet wennen aan zijn nieuwe telefoon. ,,Ik heb de iPhone vorige maand overgenomen van Riechedly Bazoer”, zegt Blind desgevraagd. ,,Hij heeft hem dit voorjaar in Eindhoven gekregen van een fan en wilde hem wel aan mij verkopen, in ruil voor een plaats in de selectie. Dat leek me een mooie deal.”

Verkeerd
Phillip Cocu reageerde luchtig toen hij hoorde dat Blind de verkeerde persoon had gekozen: ,,Ach, zoiets kan gebeuren. Hij selecteert wel vaker de verkeerde namen.”

Reacties zijn gesloten.