Steeds minder hennepkwekerijen in Helmond; consument teleurgesteld

Geplaatst: 24 september 2015 in Helmond

Een nieuwe klap in het gezicht van de Helmondse funshopper: het aantal hennepkwekerijen neemt in razend tempo af. Donderdag werd bekend dat de ooit zo populaire kwekerij aan de Hoogeindsestraat haar poorten moest sluiten, als gevolg van teruglopende klandizie.

Geen steun
,,We hebben het nog lang volgehouden, maar helaas konden we het hoofd niet meer boven water houden”, reageert exploitante Hendrine Hendriks op de sluiting van haar levenswerk. ,,Dit is een dure locatie en ook de stroomkosten in deze branche zijn torenhoog. Ik heb bij de gemeente Helmond aangeklopt om steun te vragen, maar op subsidie hoefde ik niet te rekenen. Tja, dan houdt het op.”

De hennepkwekerij aan de Hoogeindsestraat, in betere tijd. Archieffoto: ED.nl.

De hennepkwekerij aan de Hoogeindsestraat, in betere tijd. Archieffoto: ED.nl.

Steeds kritischer
Volgens Hendriks is het werk in de henneptak er niet leuker op geworden. ,,Hennepliefhebbers worden steeds kritischer. Ik kreeg veel mensen over de vloer die zich door mij uitgebreid lieten adviseren over hennep. Vaak vertrokken ze dan met lege handen en bestelden ze hun hennep daarna doodleuk bij bol.com of Wehkamp. Dat is de doodsteek voor hennepdetaillisten.”

Publiek teleurgesteld

Het Helmondse publiek reageert teleurgesteld op de 245e sluiting van een kwekerij dit jaar. ,,Met al die lege panden wordt het er niet bepaald gezelliger op in Helmond”, treurt een zeventiger. ,,Bovendien heb ik geen internet en ga ik graag nog naar een ouderwetse kwekerij om inkopen te doen. Maar ja, het wordt zo wel steeds moeilijker om mijn gram te halen.”

Reacties zijn gesloten.