Cambuur-trainer ontdekt verstopte Maher in bagageruimte spelersbus

Geplaatst: 22 september 2015 in PSV

PSV heeft vergeefs geprobeerd om Adam Maher uit Eindhoven weg te smokkelen. Cambuur Leeuwarden-trainer Henk de Jong ontdekte de afgedankte middenvelder dinsdagavond laat in de bagageruimte van de spelerbus en zette hem er hoogstpersoonlijk uit.

Fluitconcert
Maher, in een vorig leven een gedreven en gewilde halfspeler, maakte dinsdagavond wederom geen sterke beurt in de bekerwedstrijd tussen PSV en Cambuur (3-2). Na zijn zoveelste ongelukkige actie trakteerde een groot deel van de 657 supporters de 22-jarige PSV’er zelfs op een fluitconcert. Kort voor tijd kon ook PSV-trainer Phillip Cocu het niet meer aanzien en wisselde hij Maher.

Adam Maher had er dinsdagavond weinig zin in.

Adam Maher had er dinsdagavond weinig zin in.

Schrik
Amper een uur later kreeg Cambuur-trainer Henk de Jong de schrik van zijn leven. ,,Toen ik mijn bagage wilde inladen, zag ik iemand tussen de sporttassen liggen. Wat bleek: het was Adam Maher. Waarschijnlijk heeft iemand van PSV hem ingeladen om een poging hem ver van Eindhoven weg te smokkelen. Een sympathiek gebaar, maar ik kan hem niet gebruiken. Daarom heb ik hem uit de bus gezet.”

Liever kwijt dan rijk
PSV-directeur Toon Gerbrands bekende niet veel later Maher in de laadruimte te hebben gelegd. ,,Zulke ongeïnteresseerde, matige spelers zijn we hier liever kwijt dan rijk. Helaas viel mijn plan in duigen. Misschien had ik hem iets beter moeten verstoppen in de bus. Maar ja, je verwacht toch niet dat iemand die al het hele seizoen onzichtbaar is gezien wordt?”

Reacties zijn gesloten.